", "provider": { "@type": "Organization", "name": "IFBD", "sameAs": "https://www.ifbd.be/nl/opleiding/kostprijscalculatie/" }, "offers": [{ "@type": "Offer", "category": "Paid", "priceCurrency": "EUR", "price": 961.95 }], "about": ["Financieel management voor financiële professionals","Financieel Management voor niet-financiële professionals"], "inLanguage": "nl", "hasCourseInstance": [ { "@type": "CourseInstance", "courseMode": "Onsite", "location": "Luitenant Lippenslaan 66, 2140 Antwerpen", "courseSchedule": { "@type": "Schedule", "repeatFrequency": "Daily", "repeatCount": 1, "startDate": "2026-05-05", "endDate": "" }, "instructor": [{ "@type": "Person", "name": "" }] } ] }

726 courses: Finance, insurance & law

The course you wanted to view is no longer available. Therefore we show you some similar courses.
IFBD

Kostprijscalculatie

  • by IFBD
Antwerp & Port of Antwerp
962

KOSTPRIJSCALCULATIE

Als manager beheerst u processen, neemt u beslissingen en legt u verantwoording af over de behaalde resultaten. Eén van de fundamentele bouwstenen hierbij is het bepalen van de ‘relevante’ kostprijs van uw product of dienst. Deze kostprijs is immers de basis voor het definiëren van marges, winsten, budgetten en het nemen van beslissingen. Kennis van én inzicht in uw kostprijs is een absolute noodzaak om uw ondernemingsstrategie op een verantwoorde wijze vorm te geven. Om u hierbij te helpen, organiseert het Institute for Business Development in samenwerking met Johan Lyssens deze unieke workshop ‘Kostprijscalculatie’.

BELANG VAN DE ‘JUISTE’ KOSTPRIJS

Vele ondernemingen hebben vandaag geen direct inzicht in de relevante kostprijs van hun dienst of product. En toch is dit een must. Hoe kan u immers marges bepalen, verkoopprijzen vastleggen, budgetten opstellen, break-evenpunt bepalen en uitbestedingsbeslissingen nemen zonder inzicht in de kostprijs van uw product of dienst. Het optimaal aansturen van uw productportfolio eist dan ook een diepgaand inzicht in de beslissingsrelevante kosten van uw product. Bij iedere beslissing - zowel strategisch, operationeel als financieel - moet u immers terugkoppelen naar kosten-informatie.

MAAR HOE BEREKENT U DE KOSTPRIJS VAN UW PRODUCT OF DIENST?

Binnen iedere commerciële of operationele strategie is prijszetting een constante. Hiertoe moet u echter kennis hebben van de kosten van uw product of dienst. Maar welke kostenbegrippen kent u? Hoe maakt u het verschil tussen vaste en variabele kosten? Wat met integrale kostprijscalculatie? En met direct costing of variabele kostprijscalculatie? Hoe bepaalt u de samenhang tussen kosten en verkoopprijs? Welke beslissingscalculaties hanteert u? Hoe beslist u over outsourcingtrajecten? Welke kosten-allocatie-methoden kent u? Wat is de waarde van activity based costing? Hoe gaat u om met prestatiemeting binnen kostprijscalculatie? … Kortom, als manager heeft u nood aan de diverse bouwstenen van uw kostprijs en hoe u die moet toekennen in functie van de organisatie, het product en de markt.

CONCRETE AANPAK VAN DEZE WORKSHOP

Gedurende deze workshop werkt u samen met docent en collega-deelnemers diverse case-studies en oefeningen uit. Alle concepten, methodes en tools worden direct verduidelijkt aan de hand van oefeningen en mini-workshops. Hierdoor krijgt u direct inzicht in de praktische kant van kostencalculatie. Deze workshop is een directe investering in de commerciële, financiële en operationele strategie van uw onderneming.

Klik op de link naar de IFBD-webpagina voor het detailprogramma in de folder.
Per extra deelnemer aan een open, klassikaal programma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Antwerp & Port of Antwerp € 962(Incl.VAT) More info

This course is eligible for

KMO portefeuille (Flanders)