331 courses: Marketing & communication

Podcasting

  • course by KdG Academy
  • Online

Mongools

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online
NCOI Learning

Changecommunicatie | Hoe zet je communicatie succesvol in bij veranderingen?

  • by NCOI Learning
Vilvoorde - Zaventem and Antwerp & Port of Antwerp
859

Als er een constante is binnen bedrijven en organisaties, is het wel dat niets hetzelfde blijft: de concurrentie komt met een nieuwe strategie, de consument wil een hipper product of de subsidies en regelgeving wijzigen. Changecommunicatie: is iedereen mee? In deze opleiding van 1 dag ga je dieper in op processen die aan de basis liggen van veranderingstrajecten. Het programma is erg praktisch en reikt concrete ideeën en middelen aan om communicatie succesvol in te zetten bij veranderingen in organisaties.


In deze opleiding van 1 dag duik je in de rol van change agent en ontdek je hoe je het verschil kan maken met impactvolle interne en externe communicatie. Je leert ook hoe je jezelf het best als strategisch adviseur opstelt voor het management en hoe je een goede communicatiemix uitwerkt.

Na de opleiding kan je communicatie zinvol en succesvol inzetten bij veranderingstrajecten.

Regel jij het draagvlak?

We gaan dieper in op de strategische bijdrage van de communicatieprofessional bij veranderingsprocessen. Centraal staan allereerst de reflectie op eigen positie en rol. Waarom tonen mensen weerstand? Hoe buig je die om naar engagement?

1. Soorten verandering en de rol van communicatie daarbij

  • Structuurverandering, reorganisatie, fusie
  • Cultuurverandering
  • Herpositionering

2. Rol van de communicatiemedewerker als change agent

  • Strategisch adviseur
  • Coach
  • Facilitator
  • Producent
  • Reflectie op eigen positie

3. De mix van interne communicatiemiddelen

  • De trap van Quirke
  • Analyseren van de traditionele communicatiemiddelen
  • Verkennen van online communicatiemiddelen
  • Inspireren door creatieve communicatiemiddelen

4. 10 do's-and-don’ts bij changecommunicatie

Work to do

De ontwikkeling van een eigen strategie en aanpak staan centraal. Je leert om een volwaardige gesprekspartner te zijn voor het management als het gaat om de rol van interne communicatie bij organisatieveranderingen.

1. Learning by doing: aan de slag met je eigen case en persoonlijk werkboek

  • Een eigen strategie ontwikkelen aan de hand van een concrete case
  • Storytelling bij interne communicatie
  • Een eigen interne communicatiemix uitwerken
  • Presentatie en reflectie over de aanpak
  • Good en bad practices

Vilvoorde - Zaventem € 859(Incl.VAT) More info
Antwerp & Port of Antwerp € 859(Incl.VAT) More info

Teachers

Jeroen Naudts

This course is eligible for

KMO portefeuille (Flanders)