331 courses: Marketing & communication

Podcasting

  • course by KdG Academy
  • Online
NCOI Learning

Opleiding | Van SEO naar GEO: scoor beter online in AI-zoekmachines

  • by NCOI Learning
Leuven and Online
859

Hoe zorg je ervoor dat jouw content niet alleen gevonden wordt in Google maar ook in AI-gestuurde zoekresultaten van tools zoals ChatGPT, Gemini, Perplexity of AI overviews?

In deze hands-on workshop verleg je je focus van klassieke SEO (Search Engine Optimization) naar GEO (Generative Engine Optimization). Want AI-zoekmachines crawlen, interpreteren en presenteren informatie op een andere manier.

Onder begeleiding van SEO-specialist Frederik Vermeire (Ants agency) leer je hoe je content structureert, optimaliseert en publiceert om op te duiken in zowel klassieke zoekresultaten als AI-antwoorden. Je krijgt niet alleen inzichten, maar ook tools en technieken die je meteen kan toepassen op je eigen content.


Na deze opleiding:

  • begrijp je hoe AI-zoekmachines werken en wat GEO betekent;
  • ken je het verschil tussen SEO en GEO – en wanneer je wat toepast;
  • weet je hoe je jouw content optimaliseert voor AI-resultaten;
  • leer je hoe crawlers en indexatie vandaag evolueren;
  • heb je tools in handen om je online vindbaarheid gericht te verbeteren.

  • Wat is GEO en waarom is het belangrijk?
  • Hoe werken AI-zoekmachines (Gemini, Perplexity, ChatGPT)?
  • SEO vs. GEO: waar liggen de verschillen en raakvlakken?
  • De basics: crawl rate, indexatie en zichtbaarheid
  • SERP’s en AI overviews: voorbij de klassieke ranking
  • Welke content werkt (niet) voor AI-resultaten?
  • E-E-A-T en betrouwbaarheid van bronnen
  • Hoe meet je je impact en blijf je relevant?
  • Aan de slag met GEO: tools, tips en take-aways
  • Q&A

Virtual Classroom € 859(Incl.VAT) More info
Virtual Classroom € 859(Incl.VAT) More info
Leuven € 859(Incl.VAT) More info

Teachers

Frederik Vermeire

This course is eligible for

KMO portefeuille (Flanders)