331 courses: Marketing & communication

Podcasting

  • course by KdG Academy
  • Online
NCOI Learning

MBA Masterclass Strategisch Marketingmanagement

  • by NCOI Learning
Antwerp & Port of Antwerp

Een merk staat of valt met het gekozen marketingbeleid. Tijdens deze masterclass Strategisch Marketingmanagement leer je zicht te houden op de veranderende markt om tot een strategisch marketingbeleid te komen. Je ontwikkelt hiervoor een sterke marketingcommunicatiestrategie die onderbouwd is door betrouwbare data, analyses en plannen wat betreft het vergroten van de merkwaarde en de positionering van het merk. Bij deze strategie komen ook onderwerpen als communicatiedoelgroep en -doelstellingen, mediakeuze, budget en optimalisering kijken.  De mix van actuele academisme inzichten met praktische toepassing in het werk maakt deze masterclass bijzonder waardevol.


De unieke MBA Masterclasses van NCOI zijn speciaal ontworpen voor ambitieuze professionals. Onze Masterclasses onderscheiden zich door hun praktijkgerichte aanpak en worden gegeven door vooraanstaande docenten uit zowel het bedrijfsleven als de academische wereld. Onze ervaren docenten brengen actuele en academische onderwerpen tot leven door ze om te zetten in direct toepasbare inzichten.

Wat onze Masterclasses nog krachtiger maakt, is de mogelijkheid om de opgedane kennis onmiddellijk in jouw organisatie toe te passen. Je zult de aangereikte concepten en vaardigheden integreren in een praktijkgerichte opdracht die specifiek gericht is op jouw eigen organisatie. Hierdoor haal je niet alleen het maximale uit de masterclass, maar boek je ook meetbare resultaten voor jouw organisatie. Kortom, een win-winsituatie om jouw Masterclass-reis tot een succesvol einde te brengen.

In de masterclass komen volgende onderwerpen aan bod:

  • beargumenteren waarom marktgedreven strategisch management en de ontwikkeling van dynamische marketingvaardigheden noodzakelijk zijn voor de continuïteit van een organisatie;
  • beoordelen hoe ontwikkelingen in de omgeving, de markt, het concurrentieveld, bij klanten en de strategische positie van de eigen organisatie de effectiviteit van de marketingstrategie beïnvloeden;
  • beoordelen welke marktsegmenten aantrekkelijke doelmarkten zijn voor een organisatie;
  • alternatieve opties formuleren om een duurzaam concurrentievoordeel te realiseren;
  • een marketingmix ontwikkelen op basis van een marketingstrategie;
  • beargumenteren of en hoe een gekozen marketingmix aangepast moet worden in internationale markten;
  • een plan ontwikkelen voor de implementatie van een marketingstrategie;
  • beoordelen hoe de effectiviteit van een marketingstrategie kan worden gemeten en beheerst.

Antwerp & Port of Antwerp More info
Antwerp & Port of Antwerp More info

Teachers

Annelies Costers

This course is eligible for

KMO portefeuille (Flanders) Vlaams opleidingsverlof (VOV)