Weet je op voorhand dat er een lange werkdag aankomt, slaap dan de dag voordien extra. Of je kan ook je alarm zetten en korte slaapjes van een kwartier inlassen.
Warmte maakt je slaperig, dus zorg ervoor dat je werkruimte zo koud mogelijk is. Kies voor een harde stoel en zet de rugleuning kaarsrecht. Zet luide muziek op, vermijd jazz, klassieke muziek en andere deuntjes die het oor al te veel strelen.
Met een volle maag is een dutje nooit veraf. Eet dus een klein hapje voor je aan het werk moet. Vermijd warme dranken, zeker die met melk in. Krijg je honger, hou het dan bij kleine, suikerrijke snacks zoals een chocoladereep. Cola is eveneens een aanrader.
Besprenkel om het uur je gezicht met koud water. Neem om de zoveel uur een frisse neus door een ommetje te doen. Nog een trucje: adem enkele minuten in- en uit in een papieren zak. Dat doet je adrenaline pieken, waardoor je er weer tegenaan kan.
(kv)
12 augustus 2019Heb je genoeg van verschraalde broodjes en koffie die koud wordt door het eindeloze gepalaver tijdens vergaderingen? Jammer, want meetings kunnen geweldig zijn, op voorwaarde dat kwaliteit primeert boven kwantiteit. Lees hoe je het beter kan aanpakken.
Uit een onderzoek van Sihem Sassi, arbeidsgeneesheer bij Attentia, blijkt dat maar liefst 4 op de 10 nachtwerkers kampt met slaapproblemen.
Heb je een zwaar weekend achter de rug? Sliep je vannacht niet zoals zou moeten? Dan zit je ongetwijfeld te knikkebollen voor je computer.
Bij Unilin loopt sinds een jaar of twee een interessant initiatief: intervisiesessies. Al gelden enkele opvallende spelregels.
We zien bij werkgevers de motivatie om werknemers te helpen in deze financieel uitdagende tijden. Ligt er voor jou een extra loonsverhoging in het verschiet?
Joke werkt bij Familiehulp dienstencheques: “Hier beteken je écht iets in het leven van anderen.”
Op 11 mei 2023 kan je op de jobbeurs van Jobat in Gent ICC terecht bij tientallen werkgevers. Maar hoe maak je je keuze tussen al die werkgevers?
Na de pandemie kregen veel kantoren een andere functie waarbij interactie centraal staat. Is jouw kantoor aangepast aan de nieuwe realiteit?