In 9 tips weg met de rommel op je to-dolijst
Hoe meer mogelijkheden, hoe moeilijker om te kiezen voor de echte prioriteiten. Met deze 9 tips lukt dit wel.
Een goed evenwicht vinden tussen je werk en je privéleven is een kunst. Daarom geven wij je een heleboel tips en oplossingen om die voor jou ideale balans te vinden. Bepaal jij zelf waar en wanneer je werkt? Slaag jij erin energiek door de dag te komen? Zijn jouw carrière en dagelijkse werkdagen in evenwicht? Lees vooral verder hieronder...
Hoe meer mogelijkheden, hoe moeilijker om te kiezen voor de echte prioriteiten. Met deze 9 tips lukt dit wel.
De truc is simpel: eens gek doen! Het verandert direct je gemoedstoestand, met meer productiviteit als gevolg.
Een herverdeling van de arbeidstijd in een vijfploegenstelsel kan helpen om de Belg langer aan het werk te houden, op een gezonde manier.
Het management van deze nieuwssite dacht waarschijnlijk dat ze hun personeel een plezier deden met een gloednieuw kantoor. Niets bleek minder waar...
Kantoorgebouwen die momenteel in de steigers staan houden rekening met elk type werknemer. Want niet iedereen werkt graag permanent op dezelfde locatie ...
Wat is het eerste dat jij ’s ochtends doet? Je e-mails checken? Zoals zovelen waarschijnlijk... Wanneer kan men nu eigenlijk van een verslaving spreken?
Wie lang en hard werkt, spoelt de stress 's avonds graag door met een biertje of een wijntje, aldus Finse onderzoekers ...
Eén op de twee werknemers werkt 's avonds, in het weekend of tijdens de vakantie gewoon verder. Dat zijn er meer dan zes jaar geleden, zegt Randstad.
Stress op de werkvloer rukt op, en bijna 1 op 10 werknemers kampt met een burn-out. Gelukkig wil de meerderheid van de bedrijven daar iets aan doen.
Succes is vaak de uitkomst van een positieve ingesteldheid. Onderschat nooit de weerslag van je manier van denken op je leven!
Om succesvol te zijn op het werk, is het belangrijk om te bepalen wat je wil bereiken. Onderschat nooit de kracht van ‘intentie’.
Enkele ergerlijke dingen waar je maar beter voor oplet, want iedereen heeft wel eens zo van die dagen ...
Wie vooruit wil in het leven dient vroeg of laat eens beroep te doen op anderen. Met de juiste mensen om je heen, kan je elke situatie aan!
Meer en meer mensen werken van thuis en dan is het comfort van hun bed wel aantrekkelijk, maar niet altijd gemakkelijk. Dit bureau brengt verandering!
’s Morgens begint de dagelijkse rat race, en meestal nog veel te vroeg ook. Zijn er dan geen manieren om vrolijk de dag aan te vatten? Toch wel.
Bedrijven kunnen via verschillende formules opvang aanbieden voor de kinderen van hun werknemers.
Ondanks het wijdverspreide idee dat iedereen het ontzettend druk heeft wordt er door een gemiddelde werknemer zo’n anderhalf uur per werkdag niets gedaan.
Slechts 5% van de Belgen ziet het zitten om tot z’n 67ste aan de slag te blijven. Maar misschien kan de rest met deze 6 redenen toch overtuigd worden?
Vind je moeilijk een evenwicht tussen je werk en je privéleven? Work Life Balance coach Annemie Clement zet zes praktische tips voor je op een rij!
Hoewel nog niet iedereen overtuigd is, worden thuiswerkers toch steeds meer gewaardeerd.