729 opleidingen: Financiën, verzekeringen & recht

Afsluiten boekjaar

  • opleiding door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Antwerpen & Haven

Intervisie

  • opleiding door Syntra Midden-Vlaanderen
NCOI Learning

Prijsstrategie: Opleiding

  • door NCOI Learning
Leuven en Vilvoorde - Zaventem

<< Zin in een vliegende start? Schrijf je in voor de zomereditie en krijg gratis AirPods! Meer info en voorwaarden op de pagina ‘Chill stand is geen stilstand’. >>

Prijsstrategie is een kritieke factor in het realiseren van winst en het bepalen van de waardepropositie je producten of diensten. Het bepaalt hoeveel inkomsten je bedrijf genereert en hoe het concurreert in de markt.

Hoewel het belang dus niet te ontkennen valt, krijgt pricing zelden de aandacht dat het verdient. De reden? Onvoldoende kennis. In deze tweedaagse training leer je alles om zelf een gefundeerde prijsstrategie uit te werken.


Na deze praktijkgerichte opleiding vol interessante cases is je pricing doordacht en effectief, want:

  • Je kent de verschillende pricingmethodes, met hun troeven en valkuilen
  • Je hebt zicht op de langetermijneffecten van je prijsstrategie
  • Je begrijpt hoe prijsdruk en prijsangst ontstaan – en hoe je ermee omgaat
  • Je hebt inzicht in waardeperceptie en de willingness to pay
  • Je weet hoe je een prijzenoorlog vermijdt of bent gewapend om hem uit te vechten

1. De impact van prijszetting

  • Signalen dat je prijs niet klopt

2. De weg naar excellente prijszetting

  • Het Prijs/Waarde concept
  • Het EPP Pricing Maturity Model
    • Typische uitdagingen
  • Het Prijs/Volume concept

3. De eerste stappen: transactionele controle implementeren

  • Essentiële prijsanalyses opzetten
  • Jouw 8 projecten om de marge te verbeteren

4. De volgende stap: een waardegerichte strategie invoeren

  • Prijs- en waardedifferentiatie implementeren

5. Prijsplannen en prijszettingstechnieken

  • 31 prijsplannen
  • 12 meest gebruikte technieken voor prijszetting

6. Methodes om waardegebaseerde prijzen te bepalen

  • Inzicht in prijssegmentatie
  • Inzicht in prijselasticiteit
  • Inzicht in bereidheid tot betalen (WTP - Willingness to Pay)

7. De prijszettingstoolbox

  • Economische waardeberekening
  • Psychologische en gedragsmatige prijsinzichten
  • Concurrentiegericht prijsbeheer

Leuven Meer info
Vilvoorde - Zaventem Meer info

Docenten

Robin Cuyvers

Deze opleiding komt in aanmerking voor

KMO portefeuille