356 opleidingen: Marketing & communicatie

Podcasting

  • opleiding door KdG Academy
  • Online

Efficiënt netwerken

  • opleiding door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Antwerpen & Haven

Storytelling

  • opleiding door Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Antwerpen & Haven
Syntra Brussel

Personal & Corporate Branding via LinkedIn

  • door Syntra Brussel

Leer wat wel en niet kan met direct toepasbare tips.

Deel 1 - Personal branding en online netwerken via LinkedIn:

Of we het nu leuk vinden of niet, iedereen heeft een online imago. We worden allemaal wel eens gegoogled en diegene die we ontmoeten zoeken je al wel eens op. 2 op de 3 personen zoekt op regelmatige basis online naar informatie over andere personen. De redenen hiervoor zijn zeer divers. Feit is dat we allemaal werk moeten maken van onze digitale cv en ons online imago, niet enkel privé maar ook professioneel.

In dit eerste deel leer je hoe je je eerste stappen op dit platform zet, waaruit een compleet profiel bestaat en wat je moet doen en vooral niet doen.

Volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Wat is LinkedIn precies (inclusief facts & figures)
  • Waaruit bestaat het complete LinkedIn profiel?
  • Wat is het verschil tussen een LinkedIn en een openbaar LinkedIn profiel?
  • Hoe zet ik mijn eerste stappen op dit platform?
  • Wat zijn de do's en dont's?
  • Hoe bespeel ik de algoritmes van LinkedIn en boost ik maximaal mijn populariteit?
  • Hoe kan ik online netwerken?
  • Q & A

Deel 2 - Corporate branding en social selling via LinkedIn:

De recente invoering van de nieuwe privacywetgeving heeft een grote impact op de marketingacties van ondernemingen en professionals. Bovendien puilen onze mailboxen uit en hebben we genoeg van al die commerciële boodschappen. Bovendien tonen studies aan dat het hele aankoopproces mee evolueert en zoeken ook aankopers hoe langer hoe meer online naar informatie.

In dit tweede deel leer je hoe je jouw bedrijf op LinkedIn kan etaleren en verder positioneren. Verder leer je hoe je dit medium kan inzetten om daadwerkelijk tot business te komen.

Volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Het persoonlijk profiel vs de bedrijfspagina
  • Hoe maak ik een complete bedrijfspagina aan en uit welke onderdelen bestaat ze?
  • Wat zijn de advertentiemogelijkheden?
  • Hoe moet ik me organiseren om het maximum uit mijn bedrijfspagina te halen?
  • Hoe maak ik een geschikt contentplan aan voor dit medium en hoe betrek ik mijn medewerkers?
  • Hoe bespeel ik de algoritmes van LinkedIn en boost ik maximaal mijn populariteit?
  • Social selling: waaruit bestaat het en hoe pas ik het toe!
  • Q & A

Op aanvraag Meer info

Met deze opleiding kan iedereen aan de slag, zonder specifieke voorkennis.