241 formations: Vente

Bedrijfsbeheer

  • formation par NHA Afstandsonderwijs
  • En ligne

Bedrijfsleider

  • formation par NHA Afstandsonderwijs
  • En ligne

Hoger Management

  • formation par NHA Afstandsonderwijs
  • En ligne
NCOI Learning

Opleiding : Key Account Manager

  • par NCOI Learning
Anvers & Port d'Anvers et Louvain

Key account management draait om het uitbouwen van een strategisch partnership met je voornaamste klanten. Het gaat veel verder dan de klassieke klant-leverancier-relatie. Het is een strategische keuze om langetermijnrelaties uit te bouwen met selectief gekozen klanten met het oog op een win-winsituatie voor beide partijen. Goed uitgebouwd key account management versterkt de eigen concurrentiepositie, maar vraagt tegelijk ook om zeer specifieke skills, inzichten en competenties. Om als volwaardig sparringpartner op te treden voor je klanten, is er deze 3-daagse training key account management.


In deze driedaagse komen volgende thema's aan bod.

  1. De vitale rol en het organiseren van (key) account management in de onderneming.
  2. Kerncompetenties, rollen en verwachtingen van de accountmanager.
  3. Het selecteren en categoriseren van (key) accounts.
  4. Welke verschillende relatieniveaus er zijn en hoe je kernrelaties kan ontwikkelen.
  5. Een aanpak om (key) accounts strategisch te analyseren en te waarderen.
  6. Verschillende (key) account strategieën en het uitwerken van een strategisch accountplan.
  7. Bijzondere onderwerpen zoals partnerships, co-creëren van oplossingen, onderhandelen en presenteren, (key) accountteams.
  8. Individuele voorkeur en energiefocus op basis van het teammanagementprofiel en wat dit betekent in jouw rol en takenpakket als accountmanager.

1. Strategie en organisatie

  • De vitale rol van (key) account management in de onderneming
  • Het ontwikkelen van (key) account management voor de onderneming
  • Organiseren van (key) account management
  • De (key) accountmanager: competenties, rollen en verwachtingen
  • Selecteren en categoriseren van (key) accounts
  • Relatieniveaus, interface management en het ontwikkelen van kernrelaties
  • Planning voor key accounts

2. Accountanalyse

  • Het perspectief van de koper-afnemer
  • (Key) account winstgevendheid en waardering
  • Interne en externe analyse van de (key) account

3. Accountplanning

  • Verschillende accountstrategieën
  • Het ontwikkelen van een concreet, strategisch actieplan

4. Special topics

  • Partnerships met key accounts
  • Cocreëren van oplossingen
  • Precised digital marketing en communicatie
  • Onderhandelen
  • Presenteren en overtuigen
  • Global key account management
  • Klanttevredenheid meten

Anvers & Port d'Anvers Plus d'informations
Louvain Plus d'informations

Enseignants

Chris Delvaux

Cette formation est éligible pour

KMO portefeuille (Flandres)