239 courses: Sales

Accountmanager

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online

Autoverkoper

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online

Bedrijfsleider

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online

E-coaching

  • course by NHA Afstandsonderwijs
  • Online
Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant

Uitblinken in klantgerichtheid

  • by Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
Antwerp & Port of Antwerp
454

Klantgerichtheid was nog nooit zo belangrijk. De tijd dat je als bedrijf volledig zelf de touwtjes in handen had, is definitief voorbij. Klanten en partners worden steeds veeleisender en verwachten onmiddellijk op hun wenken bediend te worden.

Als je als bedrijf niet snel genoeg reageert, is de kans groot dat je klant naar de concurrentie stapt. Vandaag bepaalt de klant hoe het allemaal gebeurt. Net daarom is klantgerichtheid zo belangrijk.

In de masterclass voor office professionals: uitblinken in klantgerichtheid gaan we op zoek naar de basisvaardigheden en de juiste attitude voor klantgerichtheid. Je komt te weten wat klanten verwachten en hoe je een klant kan overtuigen. Je ontdekt het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en hoe je klachten op een positieve manier behandelt. En je leert alles over klantvriendelijke communicatie.

Over de opleiding Uitblinken in klantgerichtheid

In de opleiding: uitblinken in klantgerichtheid leer je alles over klantgericht handelen en klantgericht communiceren. Je krijgt inzicht in de verschillende types van klanten en hoe je hiermee omgaat. Je ontdekt verschillende communicatietechnieken en verdiept je in het proces van een goed gesprek. Verder oefen je om een klant te overtuigen en om klachten als een opportuniteit te zien. Omgaan met moeilijke klanten wordt je op een praktische manier aangeleerd.

Inleiding klantgericht communiceren

  • Wat is klantgerichtheid communiceren?
  • Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid?
  • Wat verwachten klanten?
  • Het proces van een goed gesprek;
  • Uitblinken: hoe een klant overtuigen?

Hoe omgaan met klanten? 

  • Inleiding tot communicatie;
  • Enkele communicatietechnieken;
  • Referentiekaders

Wat als het toch misgaat: omgaan met klachten: -

  • Waarom klachten een opportuniteit kunnen zijn?
  • Omgaan met moeilijke of agressieve klanten;

Waarom reageert elke klant anders? 

  • Inleiding tot typologieën;
  • Wat zijn de verschillende typologieën?
  • Wat te doen met elk typologie en wat niet?
  • Hoe gebruik je dit in de praktijk?

Antwerp & Port of Antwerp € 454(Incl.VAT) More info

Deze opleiding is zeer interessant voor iedereen die contact heeft met klanten en die dankzij klantgericht handelen een glimlach wil toveren bij elke klant én bij je baas. Want dankzij klantgericht handelen zal ook de omzet van het bedrijf automatisch volgen.

Teachers

Barbara Van Cauwelaert

This course is eligible for

KMO portefeuille (Flanders)