194 courses: Administration

NHA Afstandsonderwijs

Receptioniste/Telefoniste

  • by NHA Afstandsonderwijs
Online
429

Met de opleiding Receptionist(e) / Telefonist(e) draag jij zorg voor een klantvriendelijk onthaal

Vind jij het plezant om in contact te staan met klanten? Als receptionist(e)/ telefonist(e) zorg jij fysiek, telefonisch én digitaal voor een klantvriendelijk contact. Jij bent immers het eerste aanspreekpunt voor klanten en bezoekers.

Eerste aanspreekpunt

Als onthaalmedewerker ben jij de eerste persoon die de bezoeker treft aan de balie. Jij bent het aanspreekpunt. Tijdens de opleiding Receptioniste / Telefoniste leer je dan ook hoe je bezoekers op de juiste manier moet ontvangen.
 

Vergroot je telefonische vaardigheden met de opleiding Telefoniste / Receptioniste

In gesprek met de klant via de telefoon, vraagt om specifieke vaardigheden. Hoe handel je een telefoongesprek correct af? Hoe kun je telefonisch vergaderen? Deze onderwerpen en meer worden uitgebreid toegelicht tijdens de opleiding Receptioniste / Telefoniste. Om telefonisch, digitaal en fysiek klanten goed te woord te kunnen staan, is kennis van de Nederlandse taal van groot belang. Dit komt dan ook aan bod in de opleiding.

Kantoortechnologie

Als onthaalmedewerker ga je tijdens jouw werk in aanraking komen met kantoortechnologie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het werken met diverse Office programma’s. Tijdens de opleiding Receptioniste / Telefoniste ga je dan ook aan de slag met bekende programma’s zoals Outlook, Powerpoint, Excel, Word, OneNote.

Opleiding Receptionist(e) / Telefonist(e) geschikt voor jou?

Deze opleiding kan door iedereen gevolgd worden en is zeer geschikt wanneer jij jouw kennis wil vergroten of opfrissen over het vakgebied. Na afronding van de opleiding beschik jij over de benodigde kennis om goed te kunnen functioneren als onthaalmedewerker. Je bent een aanwinst voor bedrijven en organisaties!


Zo werkt studeren bij NHA

Studieprogramma opleiding Receptionist(e) / Telefoniste(e)

De opleiding Receptioniste / Telefoniste bestaat uit een aantal modules. Deze modules zijn als volgt:

Secretariaatspraktijk

Tijdens deze lessen leer je meer over een aantal onmisbare basisvaardigheden, zoals agendabeheer, postbehandeling, bezoekers ontvangen en e-mailetiquette.

Telefonische spreekvaardigheid

Een belangrijk deel van de mondelinge communicatie van organisaties loopt via de telefoon. Tijdens de opleiding Receptioniste / Telefoniste doe je dan ook kennis op over telefoneren. Je leert meer over de structuur van telefoongesprekken en de functies van de telefonist.

Nederlandse taal en correspondentie

Contact met bezoekers en klanten vereist goede kennis van de Nederlandse taal. In deze module ga je aan de slag met spelling en grammatica.
 

Office

Je leert werken met de diverse bekende Office programma’s die binnen veel bedrijven en organisaties gebruikt worden. De programma’s Excel, Word, Powerpoint, Outlook en Onenote komen onder andere aan bod.
 

Dactylo

Tijdens de Dactylo module leer je hoe je blind kunt typen. Aan het einde van deze module kun je met een snelheid van 100 aanslagen per minuut en een foutmarge van 0,75% typen.  Dactylo is gemaakt voor een azerty toetsenbord en niet voor een qwerty toetsenbord. 

Zo studeer je


Studeer op je eigen tempo - waar je maar wilt

Je ontvangt de complete cursus Receptionist(e) / Telefonist(e) in één pakket thuis als je kiest voor betaling ineens. Of in meerdere pakketten als je kiest voor betaling per maand. Je bepaalt zelf waar, wanneer en hoe je studeert. En je mag altijd je eigen tempo bepalen. Zo is deze opleiding uitstekend te combineren met een drukke job of met je hobby's. Starten met deze opleiding kan op elke dag van het jaar!

Flexibiliteit: je ontvangt de lessen in gedrukte en digitale vorm

De lessen worden in een luxueuze ringmap met de post naar je thuisadres gestuurd. De leerstof wordt in de meeste gevallen ook getoond in de digitale leeromgeving Plaza. Zo kun je altijd studeren op de manier die het beste bij jou past.

Persoonlijke begeleiding

Dankzij de persoonlijke begeleiding van onze deskundige docent sta je er niet alleen voor. Je kunt het huiswerk aan het eind van een les doorsturen naar je docent (via onze digitale leeromgeving), die het dan weer snel naar je terugstuurt. Gecorrigeerd en voorzien van advies, uitleg, een punt en antwoorden op je eventuele vragen. Kies je voor een cursus met hulp? Dan mag je bij alle NHA-opleidingen 3 jaar lang gebruik maken van deze persoonlijke studiebegeleiding. Deze service is uniek in België!  Wanneer je start met de cursus Receptionist(e) / Telefonist(e), stelt je docent zich persoonlijk aan je voor.

Direct contact met medestudenten

Alle NHA-studenten kunnen inloggen op onze digitale leeromgeving. Hier kom je in contact met medestudenten die dezelfde opleiding volgen. Je kunt dan samen studeren, ervaringen uitwisselen en misschien eens afspreken. Dat maakt het leren extra tof.

Voordelen van onze digitale leeromgeving Plaza

  • de studiehandleiding doornemen;
  • lessen bestuderen;
  • video’s bekijken en oefeningen beluisteren;
  • huiswerk en eventuele vragen naar je docent sturen;
  • jouw online motivatiecoach activeren, om zo jouw studievoortgang te bewaken en je van handige tips te voorzien;
  • al je punten voor het huiswerk en voor eventuele examens op een rij;
  • de mediatheek bezoeken voor belangrijke downloads;
  • contact leggen met medestudenten die dezelfde opleiding volgen;
  • één jaar toegang tot e-bookbibliotheek van NHA met maar liefst 75 e-books en 41 audioboeken in allerlei categorieën. 

online € 429(Incl.VAT) Subscribe

Teachers

Persoonlijke begeleiding van een vakdocent

Certificates and accreditation

NHA instituutsdiploma. ISO9001; WSE