6 tips om die moeilijke collega tot een vriend te transformeren
Het is niet altijd gemakkelijk om met elke collega even goed overeen te komen. Daarom enkele tips om je relatie en jouw of hun houding te veranderen.
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Het is niet altijd gemakkelijk om met elke collega even goed overeen te komen. Daarom enkele tips om je relatie en jouw of hun houding te veranderen.
“Thuis zeg ik mama, maar op het werk is het altijd Christel”, vertelt Nicky Laureyssens. Moeder en dochter zien in hun samenwerking vooral voordelen.
Reageren collega’s amper nog geïnteresseerd als je het woord neemt? Misschien is dat een teken dat je te veel praat … en dat kan je carrière schaden.
Multitasking hoort niet meer thuis op de moderne werkvloer. De vraag blijft natuurlijk hoe we alle bordjes dag in dag uit in de lucht kunnen blijven houden.
Enkele ergerlijke dingen waar je maar beter voor oplet, want iedereen heeft wel eens zo van die dagen ...
Wie vooruit wil in het leven dient vroeg of laat eens beroep te doen op anderen. Met de juiste mensen om je heen, kan je elke situatie aan!
Is het aan jou om een team samen te stellen? Dan kan je maar best zien dat er genoeg EQ aanwezig is in je groep.
Met 'Leidinggeven zonder omwegen' schreven Joan De Winne en Hilde Clement een boek vol praktische tips voor zoekende bazen.
Een goede professional moet vaak erg op zijn woorden letten. Er zijn een hoop zaken die je best niet tegen anderen of tegen jezelf zegt.
Jaarlijks gaan er heel wat werkdagen verloren aan ziekte. Wat zijn de grootste boosdoeners en wat kan je er tegen doen?
Duurt het bij jou soms ook lang voor je met een lastige klus begint? Omdat je niet precies weet hoe je het gaat aanpakken? Volg dan volgend 7 stappen-plan!
Privacy is een van de belangrijkste zaken op kantoor, blijkt uit onderzoek. Wij geven 5 manieren om meer privacy te krijgen op het werk.
Theo is 64. Judy pas 31. Volgend jaar vertrekt Theo met pensioen. Judy is deze maand gestart in de Unilin-equipe waar hij 25 jaar lang gewerkt heeft ...
Elkaar begroeten met een zoen: in Frankrijk en Wallonië is het de gewoonste zaak van de wereld, in Duitsland hebben ze het over ‘terrorisme’.
Werken op kantoor is iedere dag weer een race tegen de klok. Daarbij komt nog eens dat er allerlei tijdverspillers op de loer liggen ... Hoe pak je die aan?
Door de toenemende werkdruk en werkonzekerheid worden we egoïstischer. Steeds minder mensen zien zichzelf als teamplayer, maar de individuele inzet stijgt.
Lijkt jouw kantoor soms ook op een tuin van zoemende apparaten en roezemoezende collega’s? Schakel eens een zingende vogel in om het lawaai tegen te gaan.
Een steentje bijdragen aan het succes van anderen rendeert op lange termijn, zelfs wanneer hier in het begin geen duidelijke beloning aan vasthangt.
Positief blijven wanneer je omringd wordt door negatieve mensen, is heel moeilijk. Hoe kan je vermijden dat die pessimist je meeneemt in zijn negativiteit?
Je vermoedt het al een tijdje, maar nu weet je het zeker: je collega's houden er een affaire op na. Maar wat moet je met deze informatie doen?