Creativiteit op de arbeidsmarkt?
Vaak denk je bij creativiteit aan bloemschikken, zweverige dagdromers en tsjaka!-roepende goeroes. Gooi die vooroordelen snel overboord!
Je bent afgestudeerd en wil aan je carrière beginnen? Of je bent al even aan het werk en wil je carrière verder uitbouwen? Hier lees je alles wat je moet weten om zo succesvol mogelijk te zijn.
We geven je tips om niet te verdrinken in je werk, om goede zakenrelaties op te bouwen, om tijd te winnen en om thuiswerken vlot te laten verlopen. Verder hebben we nog informatie over loopbaanbegeleiding, wat je als baas wel en niet kan doen, en wat als je wil gaan werken in het buitenland. We belichten ook issues met betrekking tot een carrière als zelfstandige, of specifiek voor 50-plussers. En aangezien je best altijd kan blijven leren, hebben we het ook over opleidingen... én evaluaties. Alles dus om een mooi carrièrepad uit te stippelen…
Vaak denk je bij creativiteit aan bloemschikken, zweverige dagdromers en tsjaka!-roepende goeroes. Gooi die vooroordelen snel overboord!
Creativiteit begint bij creatief denken. Creatief denken is een beetje als fietsen. Iedereen kan het leren en hoe meer je oefent, hoe beter je wordt. Deze vijf tips helpen je alvast op weg.
Een geniaal idee groeit meestal uit een productieve brainstorm. Maar hoe kan je nu het best brainstormen? Met dit stappenplan ben je al een heel eind op weg ...
Op zoek naar een geniaal idee? Dan is een productieve brainstorm wat je nodig hebt. Maar... hoe begin je hier aan?
Je hebt nu een hele hoop ideeën verzameld. Tijd om de beste eruit te kiezen. Hoe doe je dat? Een en ander hangt af van hoeveel ideeën je hebt. En of je in groep of in je eentje brainstormt.
Een goed idee hebben is leuk. Maar leuk alleen is niet genoeg. Je moet er ook wat mee doen. Eindig een brainstorm daarom altijd met het uitwerken van je ideeën.
Creativiteit maakt het verschil op de werkvloer. Dat bewijzen alvast deze mensen.
Zo geraak je terug gemakkelijker in beweging!
De Creativity Class is een vierdaagse businessgame, een organisatie van de Vlerick Leuven Gent Management School, Flanders DC en Jobat. Wat houdt het in?
De recessie slaat vooral bij mannelijke werknemers toe, zodanig dat er van een heuse ‘mancessie’ gesproken wordt.
Persoonlijke ontwikkeling draagt bij tot je persoonlijk geluk. Bijleren wordt in onze huidige gedigitaliseerde samenleving elk jaar belangrijker.
Meer dan 7.000 kandidaten waren er voor de job, maar het is de Amerikaan Scott Kerkmans (28) die zich sinds vorig jaar chief beer officer van de Four Points by Sheraton-hotels mag noemen.
De sociale netwerksite Facebook kende het voorbije jaar een nooit geziene groei, naar verluidt zijn er wereldwijd al meer dan 150 miljoen mensen op actief.
Bijna vier op tien werkgevers verbiedt zijn werknemers de toegang tot de populaire netwerksite Facebook. Ruim zeven op tien werkgevers legt het internetgebruik op kantoor aan banden.
Hoe wapen je jezelf en de volgende generaties tegen de geautomatiseerde dreiging? Hoe garandeer je dat je kind later nog een job vindt?
Doe de test in je vriendenkring: vaak kan je aan de professionele kleding van je vrienden meteen zien voor welk bedrijf ze werken. Kleding bepaalt immers mee het imago van een bedrijf en geeft expliciet vorm aan de identiteit ervan.
Een korte broek op het werk hoort niet, een diepe decolleté evenmin. Ook te zwaar geschminkt zijn, is uit den boze. Zorg dat je gemakkelijk in je kleren zit en volg de mode niet klakkeloos.
Het wordt vaak vergeten, maar je lingerie is belangrijker dan veel mensen denken. Met de juiste lingerie voorkom je de lijnen van je ondergoed door je kledij.
Waar ligt het verschil voor de medewerkers van het Witte Huis om te werken voor Bush en Obama.
Als carrièreman of -vrouw sleep je dagelijks heel wat documenten mee. Je staat er misschien niet bij stil, maar hoe je deze vervoert blijkt bepalend te zijn voor je imago.