It’s a wrap! De succesvolle zoektocht van DS Smith naar machineoperatoren.

Jobat helpt DS Smith bij het vinden van machineoperatoren voor hun vestiging te Gent.

DS Smith is met drie divisies – Packaging, Paper en Recycling – een toonaangevende leverancier van duurzame verpakkingsoplossingen met ruim 30.000 collega’s actief in 34 landen. In hun zoektocht naar nieuwe machineoperatoren voor hun vestiging te Gent schakelde het bedrijf de hulp van Jobat in.

Een performante digitale mediamix

Jobat werkte een performante digitale mediamix uit om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken. We kozen voor een mix van Facebook-, Instagram- en Google Display advertenties, evenals targeted bannering op de nieuwssites van Mediahuis en DPG Media (Nieuwsblad.be, Standaard.be en HLN.be).

Daarnaast werd er ook een jobposting op onze eigen website Jobat.be meegenomen in deze performante mix. Hierdoor konden we actief werkzoekenden bereiken via onze Job alert mailings, Jobat jobtickers etc. Bovendien maakten we gebruik van onze Jobat Smart Data om de juiste profielen te bereiken en zo meer traffic te genereren naar de jobposting met als doel de kandidaten te laten solliciteren.

Facebook

In het kader van deze zoektocht hebben we ook een Facebookcampagne opgezet. Hierbij maakten we gebruik van verschillende dynamische advertenties met verschillende soorten copy en visuals waarbij ook video werd gebruikt om een duidelijk beeld te scheppen over de werkruimte, sfeer, collega’s etc. Om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken, hebben we getarget op basis van onze eigen Jobat data, aangevuld met data van Facebook.

Optimalisatie van de campagne

Bij de tussentijdse evaluatie werd opgemerkt dat er ook sollicitaties binnenkwamen van profielen zonder technische ervaring. Om nog beter in te spelen op de vereiste vaardigheden van deze functie, legden we na de evaluatie meer nadruk op de technische werkervaring van het profiel. We voegden dit toe aan de vacaturetekst en de copy van de verschillende bouwstenen.

Het resultaat?

De Nina Job Performance-campagne van DS Smith zorgde voor aanzienlijk veel visibiliteit. Zo werd de vacature maar liefst 2.540 keer bekeken, wat uiteindelijk resulteerde in 50 sollicitaties én een tevreden klant!

Naar welke profielen bent u op zoek?

Laat het ons weten en wij vertellen waaruit uw optimale mediamix bestaat!
Contacteer uw vaste Jobat-adviseur of bel 02 467 48 00.

Gerelateerde artikels
EMPLOYER BRANDING
Helan zet zich met unieke videocampagne pal in de werkgeversspotlight
Lees meer
CASE
De zoektocht van Teleperformance naar Customer Service professionals in Griekenland
Lees meer
CASE
De power pack van Ziekenhuis Oost-Limburg
Lees meer