195 formations: Administration

SBM

(Telefonisch) innen van vorderingen

  • par SBM

Communicatieve en onderhandelingsvaardigheden optimaliseren, essentieel bij het telefonisch incasseren

  • Inleiding:
    • Belang van goede taakuitvoering voor imago en rendabiliteit/werkingsmiddelen
    • Redenen waarom klanten niet betalen en verschillen in aanpak
    • De belangrijkste invorderingsprincipes ( geloofwaardigheid, volharding, escalatie, persoonlijke aanpak)
    • Het wettelijk kader
    • Ethisch verantwoord invorderen
  • Telefonisch invorderen, hoe doe je dat?  
    • Inhoudelijk (de diverse stappen)  
    • Vormelijk (stem, correct taalgebruik, juiste vragen juist stellen, stiltetechniek, glimlach, ….)
    • De kracht van gedachten
    • Diverse onderhandelingstechnieken
    • Oefeningen
  • Hoe stel je de klant centraal?
    • Assertiviteit – agressie – subassertiviteit
    • Empathie
    • Correct gebruik van ‘OMA’ ( oordeel- mening- advies)
    • Actief luisteren ( ‘ANNA’ , ‘NIVEA’) Altijd navragen, nooit aannemen; niet invullen voor een ander
    • Human2Human   
    • Actie – en reactieoefeningen  
  • ACE bij het invorderen:
    • Hoe krijg je tijdens het invorderen een ‘amazing customer experience’?
    • Hoe omgaan met klanten die zich lastig gedragen?
    •  Hoe omgaan met persoonlijke aanvallen?
    • Hoe positief formuleren? ( ook bij negatieve boodschappen)   

Deze opleiding richt zich tot alle medewerkers die in contact komen met klanten;

en meer specifiek tot credit controller, credit collector, AR accountants, credit managers,…

Kortom voor iedereen die hun persoonlijke effectiviteit willen verhogen bij het telefonisch innen van vorderingen.

Cette formation est éligible pour

KMO portefeuille (Flandres)