", "provider": { "@type": "Organization", "name": "IFBD", "sameAs": "https://www.ifbd.be/nl/opleiding/sla-service-level-agreements/" }, "offers": [{ "@type": "Offer", "category": "Paid", "priceCurrency": "EUR", "price": 961.95 }], "about": ["Aankoop facility","General management","Sales marketing","Strategie innovatie"], "inLanguage": "nl", "hasCourseInstance": [ { "@type": "CourseInstance", "courseMode": "Onsite", "location": "Luitenant Lippenslaan 66, 2140 Antwerpen", "courseSchedule": { "@type": "Schedule", "repeatFrequency": "Daily", "repeatCount": 1, "startDate": "2026-02-02", "endDate": "" }, "instructor": [{ "@type": "Person", "name": "" }] }, { "@type": "CourseInstance", "courseMode": "Onsite", "location": "Akkerhage 10, 9000 Gent", "courseSchedule": { "@type": "Schedule", "repeatFrequency": "Daily", "repeatCount": 1, "startDate": "2026-02-11", "endDate": "" }, "instructor": [{ "@type": "Person", "name": "" }] } ] }

1224 formations: Technique, ingénierie & production

AutoCAD

  • formation par Syntra Antwerpen & Vlaams-Brabant
  • Anvers & Port d'Anvers, Geel, Louvain, Malines
IFBD

SLA - service level agreements

  • par IFBD
Anvers & Port d'Anvers et Gand
962

ELKE SLA OMVAT DE KRITISCHE SUCCESFACTOREN VAN UW SAMENWERKING MET KLANT OF LEVERANCIER

Een SLA of “Service Level Agreement” formaliseert de afspraken tussen leverancier en klant. Deze afspraken omvatten de relevante kritische succesfactoren van de samenwerking zoals beschikbaarheid, servicegraad, kwaliteit, kosten, … van de geleverde dienstverlening. Een goede SLA garandeert een continue kwaliteit of service aan een overeengekomen kost.  Maar Corona heeft vele (formele en vooral informele) afspraken tussen klant en leverancier zwaar op de proef gesteld.  Afspraken werden niet nagekomen, prijzen werden herzien, levertermijnen herbekeken, bestellingen geschrapt... Dit met alle gevolgen van dien.   Maar nu alles voorzichtig normaliseert heeft u er alle belang bij uw afspraken met uw partners te evalueren én te formaliseren.  En hierbij zijn SLA's een absolute must.

SLA ALS CONTROLE- EN GARANTIE-INSTRUMENT

Een SLA is een onmiskenbaar controle- en garantie-instrument, dit zowel bij outsourcingtrajecten als bij structurele samenwerkingen tussen ondernemingen of afdelingen onderling. Deze SLA vormt dan ook de basis voor kwaliteitsverbetering, kostenbeheersing, inzage in kostenstructuur, kostenreductie, knelpuntenanalyse, procesanalyse en -optimalisatie, klanttevredenheid, concurrentieanalyse … En toch gaan vele bedrijven vrij makkelijk en snel over de invulling van een professioneel Service Level Agreement.

WAT ZIJN DE BOUWSTENEN VAN UW SLA?

Wat neemt u op in een SLA en wat niet? Hoe gedetailleerd moet u zijn? Wat doet u met sancties? Meerwerk of minderwerk? Meervolume of mindervolume? Kunt u een SLA herzien? Hoe pakt u dit concreet aan? Wat is de juridische waarde van een SLA? Hoe rapporteert u over de overeengekomen servicegraad? Wat zijn de rollen en verantwoordelijkheden van beide partijen? Hoe onderhandelt u uw SLA? Kortom, hoe maakt u een SLA die duidelijke afspraken definieert en zo pro-actief conflicten ontmijnt?

HOE PAKT U DIT AAN?

Deze workshop biedt u een stappenplan bij het opzetten van een werkbare SLA en dit voor de beide partijen. Zowel vorm als inhoud komen uitgebreid aan bod, maar ook de rechten en plichten van beide partijen staan centraal in deze workshop.

WAT MAG U VERWACHTEN?

Na deze workshop bent u niet alleen in staat uw bestaande SLA’s te evalueren en in vraag te stellen, maar vooral om nieuwe SLA’s op een éénduidige en duidelijke manier vorm te geven. U kent niet alleen de bouwstenen van een SLA maar evenzeer de valkuilen bij het gebruik en de evaluatie ervan.

Klik op de link naar de IFBD-webpagina voor het detailprogramma in de folder.
Per extra deelnemer aan een open, klassikaal programma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Anvers & Port d'Anvers € 962(TVA incluse) Plus d'informations
Gand € 962(TVA incluse) Plus d'informations

Cette formation est éligible pour

KMO portefeuille (Flandres)