933 formations: TIC

SBM

Data-analyse voor niet-analisten met ChatGPT

  • par SBM
Gand
841

Van data-overload naar scherpe inzichten – zonder Excel of statistiek.

Je trainer is een marketingbeestje met een universitaire wetenschappelijke opleiding. Waarom die combi werkt? Zodat jij je niet laat vangen aan een trend die je dénkt te zien, terwijl de statistiek iets anders zegt.


Anderzijds: verwacht geen opleiding tot analyticus of statisticus. In deze workshop leer je wél hoe je ChatGPT bevraagt en aanstuurt zodat je zijn analyse kunt vertrouwen. Dat doen we live aan de hand van een tiental concrete usecases.


ChatGPT in 4 gedaanten:

  • jouw analist die patronen in cijfers en teksten feilloos opduikt
  • jouw doener die zijn bevindingen vertaalt in advies
  • jouw coach die je op Socratische wijze gidst
  • jouw criticus die je waarschuwt bij foute aannames

Onderwerpen die o.a. aan bod komen:

  • tabellen en datasets samenvatten zonder formules
  • massieve PDF’s condenseren tot een pittig besluit
  • ChatGPT verbieden om te kort door de bocht te gaan
  • verslagen en beleidsstukken comprimeren tot actiepunten
  • ruwe data presenteren in overtuigende grafieken
  • budgetten, jaarverslagen en opeenvolgende jaarrekeningen analyseren
  • contracten of voorwaarden scannen op inconsistenties of gevaarlijke clausules
  • klantfeedback en trends clusteren en visualiseren
  • fouten of inconsistenties in analyses opsporen
  • data-inzichten vertalen naar gepast advies
  • je data-vragen testen vóór je de analisten aan het werk zet

Na de sessie krijg je alle chats in pdf-vorm: jouw persoonlijke naslag, ideaal om later dezelfde analyses opnieuw te doen of collega’s te overtuigen met je bevindingen.


Ontdek hoe je zelf van data tot inzichten komt: reserveer nu je plaats.



Gand € 841(TVA incluse) Plus d'informations
Gand € 841(TVA incluse) Plus d'informations

Niet voor wie verwacht zijn data-analist moeiteloos te evenaren.

Niet voor wie elk AI-antwoord blindelings vertrouwt.

Niet voor wie ChatGPT wil integreren in de backend.


Wel voor jou, de:

  • marketeer die klantgegevens interpreteert
  • HR-manager die enquêteresultaten naar de werkvloer vertaalt
  • beleidsmedewerker die de rode draad zoekt in een berg verslagen
  • financieel verantwoordelijke die trends spot
  • communicatiemedewerker die complexe info helder brengt

Of nog, de:

  • salesmanager die verborgen opportuniteiten in klantendata opspoort
  • productmanager die feedback uit reviews analyseert
  • IT-manager die zijn ticketingsysteem bevraagt
  • legal officer die contracten samenvat en controleert
  • eventplanner die respons op enquêtes bundelt
  • logistiek coördinator die operationele rapporten in grafieken vat
  • kwaliteitsmanager die afwijkingen in productiedata detecteert