UW VRAAG ALS ULTIEM BEINVLOEDINGSINSTRUMENT
Een vraag is uw krachtigste beïnvloedingsinstrument. Want als u juiste vragen stelt, stuurt u het gesprek zonder dat uw gesprekspartner dit door heeft. Als vrager bepaalt u - en niemand anders - de richting van elk gesprek. Dit terwijl de antwoorder denkt in control te zijn. En als u dan nog eens goed luistert naar de antwoorden, heeft u volledig de bovenhand in het gesprek of de onderhandeling. Want als uw gesprekspartner het gevoel heeft dat er naar hem of haar geluisterd wordt, laat hij of zij zich stukken makkelijker beïnvloeden. Maar waarom is luisteren zo moeilijk? En waarom stellen wij vooral irrelevante vragen?
HOE OVERTUIGT U – MET VRAGEN EN LUISTEREN – IEDEREEN …
U overtuigt mensen zelden met argumenten. U overtuigt mensen omdat ze zich begrepen voelen. En hiervoor moet u sterke vragen stellen en gericht kunnen luisteren. Elke professional, manager of leidinggevende moet de basis van deze interviewtechnieken onder de knie hebben. Want door het stellen van de juiste vragen en het inspelen op de antwoorden, groeit u tot een geraffineerde communicator. Want wie vraagt, stuurt het gesprek.
DE KUNST VAN HET VRAGEN STELLEN EN VAN HET LUISTEREN
Maar hoe werkt dat dan? Wat is een perfecte vraag? Kan je dergelijke vragen vooraf voorbereiden? Speelt non-verbaal gedrag een rol? Krabben mensen omdat het jeukt of is er iets anders aan de hand? En wat is goed luisteren? Hoe krijgt u de juiste informatie uit uw gesprekspartner? En wat als die niet wil praten? Hoe past u uw techniek aan? Kortom, hoe kunt u door het stellen van slimme vragen en écht te luisteren, mensen naar uw kant op sturen.
HOE VERVANGT U INFORMELE BABBELS DOOR SLIMME VRAGEN
Door het afstandwerken zijn vele traditionele communicatielijnen afgesloten. Meetings zijn vervangen door zoom-gesprekken en informele babbels in de koffiehoek zijn verdwenen. Hierdoor is het nog moeilijker de vinger aan de pols te houden en de temperatuur te meten bij uw medewerkers, collega’s of manager. Door het stellen van slimme vragen en het gericht te luisteren, vangt u deze leegte op.
WAT MAAKT DEZE WORKSHOP ZO UNIEK
Meer nog dan enkele maanden terug, moet u vandaag overleggen en onderhandelen. En niet alleen met uw klanten maar vooral met uw management, uw collega’s en uw medewerkers. Zelfs in uw gezin communiceert u vaker en meer dan ooit eerder. Tijdens deze robuuste training bezorgen we u de antwoorden en de techniek tot betere vraagstelling. We maken u ook een beter luisteraar door enkele unieke technieken.
Tijdens deze workshop leert u alle basisprincipes van het vragen stellen en van het luisteren. Maar wat meer is, u past deze ook direct toe. Met interactieve oefeningen, tweegesprekken en real life cases gaat u zelf aan de slag.