Thuiswerken kan je carrière ernstig schaden
Thuiswerken brengt voor vele werknemers voordelen met zich mee. Toch kan het soms ook schadelijk zijn voor je carrière als je niet altijd op het werk bent.
Meer dan de helft van de Belgische thuiswerkers (59 procent) geeft in een studie van Regus toe regelmatig door gezinsleden gestoord te worden. Dit cijfer sluit aan bij het wereldwijde gemiddelde van thuiswerkers die worden afgeleid door gezinsleden.
Daarnaast wordt de productiviteit van de thuiswerker ook bedreigd door: gebrek aan kantoorapparatuur (39 procent), slechte internetverbinding (24 procent) en huisdieren (11 procent).
Tot slot benadrukken de onderzoekers het belang van een professionele werkomgeving. Ongeveer 10 procent van de thuiswerkers ontwikkelt namelijk een slechte zithouding door de thuis geïmproviseerde werkplek en dat kan later tot ernstige gezondheidsproblemen leiden.
(nm) – Bron: Express.be
20 februari 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Thuiswerken brengt voor vele werknemers voordelen met zich mee. Toch kan het soms ook schadelijk zijn voor je carrière als je niet altijd op het werk bent.
Ondanks de voordelen zijn veel werkgevers geen voorstander van thuiswerkende werknemers. Wat doen werknemers dan écht wanneer ze van thuis uit werken?
Werken telewerkers wel écht? En hoeveel mensen mogen daadwerkelijk van thuis uit werken? Jobat deed een rondvraag bij 5.700 werkende Belgen. Het resultaat?
Thuiswerkers kunnen beter oppassen voor de volgende fouten die steevast gemaakt worden bij het werken van thuis uit.
In 2004 publiceerde Patricia Ceysens, toenmalig Vlaams minister, het boek E-mama. Daarin brak ze een lans voor het werken van thuis uit ...
De kans is groot dat je een woon-werkvergoeding krijgt. Toch kan het ook zijn dat de werkgever deze niet uitbetaalt.
Hoe werk je zo efficiënt mogelijk je taken af, zonder in te boeten op kwaliteit? Dat leggen we hier haarfijn aan je uit.
Tijdens een sollicitatie mag een werkgever niet meer persoonsgegevens over jou verzamelen dan nodig. Maar wat betekent dat concreet?
Na de pandemie kregen veel kantoren een andere functie waarbij interactie centraal staat. Is jouw kantoor aangepast aan de nieuwe realiteit?