De twee grootste frustraties op kantoor?
De 2 belangrijkste oorzaken van vaak voorkomende ergernissen op het werk zijn zonder twijfel … internetproblemen én het slecht functioneren van de mailbox.
Werknemers zoals servicemonteurs, projectmedewerkers, hulpdiensten en thuisbezorgers vertrouwen op mobiele werktoepassingen tijdens hun dagtaak. Toch blijken deze niet altijd naar behoren te werken. Aan de hand van data-analyse maakte Moxx, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in 'field mobility', een overzicht van de meest voorkomende storingen.
Softwarematige storingen zijn schering en inslag bij mobiele toestellen. Even langsgaan bij de IT-afdeling zoals kantoormedewerkers is vaak geen optie. Een goede dataverbinding en kennis van de IT-medewerkers is noodzakelijk om softwarestoringen op afstand te kunnen verhelpen.
Vallen, stoten, trillingen, vocht, stof en extreme (weers)omstandigheden zijn maar enkele van de situaties waaraan mobiele apparaten kunnen worden blootgesteld. Een mobiel toestel krijgt bijgevolg veel te verduren tijdens het onderweg zijn. Beschadigingen van het apparaat zijn dus vaak onvermijdelijk. Een beschadigd toestel kan vervolgens storingen veroorzaken en het bedrijfsproces ontregelen. Het is dan ook belangrijk dat kapotte toestellen zo snel mogelijk worden gerepareerd of vervangen.
De batterij van mobiele apparaten zorgt vaak voor de nodige kopzorgen. Deze wordt namelijk over het algemeen te zwaar belast, aangezien de apparatuur buiten wordt blootgesteld aan vocht en lage temperatuur. Niet alleen weersomstandigheden, ook de regelmaat waarmee de batterij wordt opgeladen heeft een invloed. Zo zijn batterijen na een tijd reeds aan vervanging toe. De IT-afdeling houdt dus best de levensduur van batterijen goed in de gaten.
Geen connectie kunnen maken is een vaak voorkomend probleem bij werknemers die 'buiten' werken. Analyses van Moxx tonen aan dat op vlak van verbinding er nog veel verbeterd kan worden. Een slechte of geen verbinding maakt namelijk dat pakketten niet kunnen worden afgetekend of medewerkers geen toegang meer hebben tot belangrijke informatie. Het is bijgevolg noodzakelijk om snel te kunnen bepalen of het om een tijdelijke storing of een structureel probleem gaat.
Tot slot geraken sommige medewerkers hun mobiel toestel gewoonweg kwijt, wat bedrijven zeer veel geld kost. Soms worden de apparaten gestolen, maar in de meeste gevallen worden ze (on)bewust op een andere locatie, depot of afdeling in gebruik genomen. Hoe groter de organisatie en hoe meer devices, hoe moeilijker het wordt voor de IT-afdeling om te achterhalen welke toestellen nog in gebruik zijn.
(nm) – Bron: Managersonline.nl
31 juli 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
De 2 belangrijkste oorzaken van vaak voorkomende ergernissen op het werk zijn zonder twijfel … internetproblemen én het slecht functioneren van de mailbox.
Gezinsleden zijn de grootste stoorfactor voor Belgische thuiswerkers. Dat blijkt uit onderzoek van werkplekaanbieder Regus.
Zorgt meer mobiliteit op de arbeidsmarkt voor langer werken?‘Mobiliteit is geen wonderoplossing. Het kan wel helpen om mensen langer aan de slag te houden.’
Thuiswerkers kunnen beter oppassen voor de volgende fouten die steevast gemaakt worden bij het werken van thuis uit.
Als jobstudent werken... kan dat zomaar? Zijn er voorwaarden? En hoeveel word je betaald? Op al deze (en op nog veel meer) vragen, geven we een antwoord!
Het wettelijk pensioen is in België vaak eerder laag in vergelijking met andere landen. Extra sparen is de boodschap...
Waar kunnen ingenieurs het verschil maken bij de zogenaamde SDG’s of Sustainable Development Goals?
Het leven wordt alsmaar duurder, ook voor jongeren. Hoeveel jongeren hebben een extra inkomen? Wat is hun motivatie daarvoor? En wat zijn de voordelen?