Print is ook vandaag de dag onmisbaar!

Ontdek de voordelen van rekruteren in de krant én online.

In het digitale tijdperk lijkt offline adverteren misschien passé, maar de kracht van gedrukte vacatures valt niet te onderschatten. Als werkgever wilt u natuurlijk de beste kandidaten aantrekken voor uw vacatures. Daarom is het slim om crossmediaal te adverteren, over verschillende kanalen heen. Een job posting op de Jobat-website is een goed begin, maar u kunt uw bereik nog vergroten door ook een regionale of nationale advertentie in de krant te plaatsen. Zo spreekt u kandidaten aan die misschien niet actief op zoek zijn naar een nieuwe job, maar wel geïnteresseerd raken door uw aanbod. Door deze crossmediale aanpak worden kandidaten meermaals aangezet tot solliciteren en vindt u nog sneller de juiste match.

Waarom leeft én rendeert print nog?

Met print bekomt u een optimaal bereik van passief én actief werkzoekenden. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de werkzoekenden passief is, dat wil zeggen dat ze niet actief op zoek zijn naar een nieuwe job maar wel openstaan voor opportuniteiten. De overige 20% is actief op zoek naar een nieuwe uitdaging. Rekruteren in de arbeidsmarkt van vandaag noodzaakt werkgevers dus om te focussen op passief én actief werkzoekenden.

Maar hoe bereikt u die moeilijk te bereiken passief werkzoekenden? Met jobs én inspirerende verhalen. En hoe brengt u die tot bij uw doelgroep? Een van de beste manieren is via de krant!

Uit een recente studie blijkt dat 86% van de Belgen dagelijks het nieuws volgt, via verschillende media. De krant is nog steeds een van de meest populaire en betrouwbare bronnen van informatie. Bovendien lezen mensen de krant met aandacht en interesse, waardoor ze ook geneigd zijn om de vacatures te bekijken die erin staan.

quote michael

Sterkste Talent Netwerk

Jobat is de ideale partner voor uw crossmediale rekruteringscampagnes. Waarom? Jobat beschikt over het sterkste Talent Netwerk van België, dat bestaat uit de Jobat jobsite met duizenden vacatures en een resem aan krantentitels waar Jobat over beschikt zoals De Morgen, De Standaard, het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws, Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen, 7sur7, DH, L’Avenir en La Libre. Zo bereikt u met Jobat 8 op de 10 passief én actief werkzoekenden met jobs én inspirerende verhalen.

Benieuwd naar de andere voordelen van crossmediaal adverteren?

Ontdek in onze factsheet waarom print nog altijd leeft én rendeert.

Hulp nodig met uw crossmediale mediacampagnes? Wij zijn er voor u! Contacteer ons via tele@jobat.be of bel 02 467 48 00.

gids crossmediale mediacampagnes
Download onze factsheet
‘De voordelen van rekruteren in de krant én online’

Wilt u als eerste op de hoogte zijn van relevante rekruterings-, employer branding topics, productnieuws, whitepapers,…?

* U kan u op elk moment uitschrijven voor deze berichten.

Meer informatie omtrent de verwerking van persoonsgegevens vindt u in ons privacybeleid: https://www.jobat.be/nl/privacy-policy

Gerelateerde artikels
EMPLOYER BRANDING
Go for happy 2.0: Xperience Lab verbindt en versterkt bedrijven
Lees meer
BLOG
En dan is daar ineens The Big Pecha Kucha Recruitment Event in Vlaanderen!
Lees meer
EMPLOYER BRANDING
Met deze 5 tips vertelt u een sterk werkgeversverhaal
Lees meer