Operatoren gezocht! Volvo gaat resoluut voor mobile friendly solliciteren

Hoe Jobat Volvo Cars hielp met een mobile friendly sollicitatieproces en extra focus op hun grootste troef; het aanbod van een vast contract.

There’s a seat for everyone

Volvo Cars schakelde Jobat in voor de rekrutering van een operator voor tewerkstelling op de site te Gent.

Jobat stelde meteen een performante digitale mediamix voor om zowel actief als passief werkzoekenden te bereiken: Jobat.be, Facebook & Instagram, Google Display en nieuwssites advertising.

Daarnaast werden er relevante Jobat datasegmenten ingezet, voor het doelgericht bereiken van arbeiders/logistieke medewerkers regio Oost-Vlaanderen, dit op zowel Jobat.be, de Mediahuis & DPG media nieuwssites als social media.

Last but not least, een team van experten stond steeds klaar voor het optimaliseren van de campagne op basis van views, klikgedrag en conversieratio’s. 

Een mobile friendly sollicitatieproces

Alle kanalen (Jobat.be, Facebook, Instagram en Google) werden ingezet met als doel om effectieve sollicitaties te genereren op Jobat.be. Daarbovenop werd extra ingezet op een mobile friendly sollicitatieproces op Jobat.be.

Dit betekende dat geïnteresseerden kandidaten ook erg vlot konden solliciteren via hun smartphone. Aangemelde kandidaten konden hun CV eenvoudig toevoegen. Niet aangemelde kandidaten kregen enkele korte vragen voor de verrijking van hun sollicitatie (bv. werkervaring, diploma…).

Op het einde van hun sollicitatie kon de kandidaat ook steeds kiezen om verder gecontacteerd te worden via whatsapp, boven op de keuzes van e-mail en telefonisch contact.

Dit resulteerde in een hoog aandeel van sollicitaties via smartphone:

Sollicitaties via smartphone - Volvo

Volvo’s troef

De juiste Value propositie uitspelen is van cruciaal belang: het aanbod van een ‘Vast contract' werd uitgespeeld in de job titel, een belangrijke asset in een competitieve markt.

Vast contract - Volvo

Het resultaat

Deze Ninja-campagne leverde Volvo maar liefst 17.687 sollicitatieclicks en 332 effectieve sollicitaties op! Het aanbieden van het Jobat.be mobile friendly sollicitatieformulier bleek een belangrijk element in de campagne te zijn: Zo’n 79% van alle sollicitaties kwamen vanuit mobile.

Volvo results

Naar welke profielen bent u op zoek?

Laat het ons weten en wij vertellen waaruit uw optimale mediamix bestaat!
Contacteer uw vaste Jobat-adviseur of bel 02 467 48 00.

Gerelateerde artikels
EMPLOYER MARKETING
Maak indruk met de Video Profile Partnership: breng uw vacature tot leven
Lees meer
BLOG
Nieuw op de werkvloer: Generatie Z(iet het groots)
Lees meer
EMPLOYER MARKETING
5 tips om lokaal talent te spotten
Lees meer