6 zaken die jij kan leren van luxemerken
10.000 euro betalen voor een handtas of een miljoen voor een luxewagen is geen financiële transactie. Het is een emotionele beslissing.
Je LinkedIn-pagina bestaat niet of is niet up-to-date. Of je hebt geen foto.
Je positioneert je eerder routineus. Je vervalt in algemeenheden. Je bent een ‘resultaatgedreven teamspeler’. Zoals iedereen dus.
Uiteraard zet je bij personal branding jezelf in de verf. Maar te veel focussen op je opleidingen (en de bijhorende onderscheidingen) is geen goed idee. Een toekomstige werkgever heeft er weinig boodschap aan.
Het is geen goed idee om jezelf in een cv of LinkedIn-profiel aan vreemden voor te stellen als ‘slim’, ‘intelligent’ of ‘strategisch’.
Sommigen bestempelen zichzelf als topexpert, als ‘disruptive thinker’ of soms zelfs als goeroe in een bepaald domein. Vertel eerder hoe je expertise hebt ingeschakeld om anderen te helpen.
(wv) - Bron: MARK Magazine
10.000 euro betalen voor een handtas of een miljoen voor een luxewagen is geen financiële transactie. Het is een emotionele beslissing.
Sollicitanten die weten wat ze willen, dat uitstralen én communiceren, hebben meer kans op een job. “Zo’n sterk merk zijn kan je leren.” Hoe pak je het aan?
UNILIN uit Wielsbeke heeft een aantal rekruteringsprogramma’s. Via Campus Recruitment wordt jaarlijks een dertigtal young graduates aangeworven.
Bij de zoektocht naar de ideale kandidaat voor een job houden werkgevers rekening met een aantal eigenschappen. Hoe ziet de perfecte sollicitant eruit?
Steeds vaker begeven sollicitanten zich in hun zoektocht naar werk op de sociale netwerksites. Al bloggend, twitterend of facebookend ...
Een creatieve generalist is iemand met een breed interesseveld, of iemand die niet te reduceren is tot één titel. Wanneer komen zij het best tot hun recht?
Door de stijgende energieprijzen lijkt van thuis uit werken opeens minder interessant. Kun je als telewerker zomaar beslissen om te overwinteren op kantoor?
Jobkandidaten aarzelen vaak om te onderhandelen over een jobaanbod of loonvoorstel. Twee zaken spelen hier een rol...
Hoe grijp je binnen de eerste seconden van jouw (online) presentatie de aandacht van je publiek?