Patrick Lefevere: foto's nemen van geblutste auto's
De Quick Step manager en ploegbaas van Tom Boonen reed vroeger ook met de fiets. Maar Patrick Lefevere begon z’n carrière wel degelijk in de auto’s. Kapotte auto’s!
“Een Belgische profrenner heeft het bediendenstatuut”, vertelt Marc Van Boterdael, boekhouder bij de Koninklijke Belgische Wielerbond. “Dat is zo opgenomen in het sociaal statuut. Een renner die koerst om den brode, heeft ook recht op een pensioen omdat hij sociale zekerheid betaalt. Op een dertiende maand en vakantiegeld hebben de renners geen recht.”
Hoeveel een wielrenner gemiddeld verdient, is moeilijk te achterhalen. Ploegen communiceren daar nu eenmaal niet graag over. Een minimumloon is er wel. Dat is wettelijk vastgelegd door barema's van de UCI.
“Dertig procent van de renners rijdt voor het minimumloon”, weet Cédric Vasseur, voormalig voorzitter van de Internationale Wielervakbond CPA. Voor de renners uit de ProTour is dat omgerekend zo’n 2.500 euro per maand. “De rest verdient iets meer, de absolute top heel veel meer”, besluit Vasseur.
In het geval van Tom Boonen is dat naar verluidt zo’n 1 miljoen euro per jaar, oftewel een slordige 83.350 euro per maand. En daar zit het prijzengeld nog niet inbegrepen!
(kv) – Bron: Sportwereld.be
20 februari 2012Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
De Quick Step manager en ploegbaas van Tom Boonen reed vroeger ook met de fiets. Maar Patrick Lefevere begon z’n carrière wel degelijk in de auto’s. Kapotte auto’s!
Ben jij een starter of wil je een carrièreswitch maken naar een andere sector? Dan kan het handig zijn om ook nevenactiviteiten op je cv te vermelden.
Na een lange werkdag plof je in je bed, maar lig je nog een hele nacht te piekeren over je werk… Hoe zorg je ervoor dat je ‘s nachts kunt deconnecteren?
Staalbedrijf ArcelorMittal Belgium wil tegen 2050 klimaatneutraal zijn. Om hun ambitieuze klimaatdoelstellingen te bereiken, schakelt de staalgigant een versnelling hoger met grootschalige projecten én de bijhorende aanwerving van extra ingenieurs.
Steeds meer werknemers ruilen hun recht op een bedrijfswagen in voor een duurzaam mobiliteitsbudget. Hoe werkt het en waarvoor kun je het gebruiken?
Binnenkort moeten je belastingen binnen. Sommige beroepskosten kun je aftrekken van je belastingen. Welke dat zijn, lees je hier.
Wie een duurzame carrière ambieert, kan maar beter green skills hebben. Wat zijn ze en in welke sectoren vind je ze terug?
Nooit waren er meer buitenlanders aan het werk in Belgische bedrijven dan afgelopen jaar. Vooral het aantal niet-EU burgers nam sterk toe.
Sharp biedt mooie groeikansen aan zijn medewerkers: “Je blijft hier nooit lang op dezelfde stoel zitten.”