Het loon van een ambtenaar: 1.500 euro netto (deeltijds)
We vroegen Nancy Teugels (38) uit Charleroi hoeveel zij verdient ...
Die 1.500 euro netto is gemiddeld en komt ook doordat ik regelmatig in het weekend werk. Bovendien krijg ik nog ongeveer 20 maaltijdcheques per maand. Ik heb geen hogeschooldiploma en woon nog thuis, dus vind ik dat ik goed verdien.
Sinds vier jaar ben ik buschauffeur en dat bevalt me enorm. Een hele dag buiten en zoveel afwisseling op de baan. Ik rij bijna nooit dezelfde route. Het contact met de mensen zou ik ook niet kunnen missen. En sinds een jaar doe ik af en toe bureauwerk, dat zorgt voor de ideale afwisseling.
Ik zet zo’n 500 euro per maand opzij, inclusief mijn pensioenspaarplannen. Zo hoop ik een huis met tuin te kunnen kopen. Of toch zeker een appartement met een groot terras. Huren ga ik niet doen.
De brandstof voor mijn wagen kost me zo’n 200 euro per maand, ik woon dan ook in Kampenhout en rij elke dag naar de busstelplaats in Grimbergen. Verder ben ik aan de laatste maanden van de afbetaling van mijn auto bezig, goed voor 250 euro per maand.
Zaken die extreem veel kosten. Vanaf 300 euro denk ik al eens heel goed na of ik het wel nodig heb.
De traditionele vrouwendingen zeker: schoenen en handtassen. Die kan ik moeilijk voorbij lopen. Ik heb een beetje een gat in mijn hand. Verder ga ik graag naar de film en iets gaan eten of drinken sla ik ook niet gauw af.
Dit jaar ben ik naar Cuba geweest, een prachtige vakantie. Ook volgend jaar zou ik graag zo’n verre reis maken. Naar Afrika, en dan vooral Senegal of Gambia. En binnen vijf jaar zeker nog eens naar Cuba.
16 juli 2012We vroegen Nancy Teugels (38) uit Charleroi hoeveel zij verdient ...
We vroegen Carine Van de Voorde (48) uit Opdorp hoeveel zij verdient …
Jos Vanhoof, bestuurslid van artsensyndicaat BVAS en zelf ook huisarts, ziet diverse oorzaken waarom zijn beroep onder druk staat...
In hun boek ‘Riet breekt niet’ leren psychosociale preventieadviseurs Daisy Buttiens en Kirsten O je omgaan met stress.
Deze jonge talenten weten waarom ze kiezen voor hun Brusselse werkgever: duurzaamheid, maatschappelijke relevantie, diversiteit en inclusie.
Ik heb dit jaar niet al mijn vakantiedagen opgenomen... Wat nu? Wij vertellen je hoe de vork precies in de steel zit.
Wat een flight simulator is voor vliegtuigen, is de tramsimulator voor de tram. De Lijn kocht er drie aan om haar tramchauffeurs op te leiden.
In welke sectoren zijn flexi-jobbers alomtegenwoordig? En wie maakt het meest gebruik van de flexi-optie?