Mediteren op de bus of in de trein: het kan!
Pendel jij elke dag met het openbaar vervoer naar je werk? Leer dan hoe je kan mediteren in de trein, de metro of de bus en kom totaal ontspannen aan.
Ik ben al bijna 3 jaar buschauffeur bij MIVB. Elke ochtend ga ik naar het busdepot en, na de administratieve formaliteiten te hebben doorlopen (routepapier voor de start van elke prestatie), kruip ik achter het stuur en rijd ik op verschillende buslijnen over heel Brussel.
En hoe! Ik ben 100% opgebloeid in mijn werk. Het gaat hier om een beroep waar ik bewust voor gekozen heb en dat ik met veel plezier uitoefen. Ik hou veel van de ritten en van de contacten met de klanten/reizigers. Het doet me vooral plezier om te babbelen met mensen die me herkennen, of om gewoon een goeiedag te wensen aan een onbekende en die dan enthousiast terug te krijgen.
Verder zijn de onderlinge relaties tussen collega’s ook erg goed en wordt de onderlinge hiërarchie gerespecteerd. Als er iemand verhinderd is of liever ’s ochtends werkt in plaats van in de namiddag, dan regelen we dat onderling om zo onze diensten om te wisselen.
Ik werk nauwgezet, want ik doe dingen graag goed. MIVB biedt toch wel stabiliteit en, indien je je werk correct uitvoert, is het mogelijk om je hele carrière bij MIVB door te brengen.
Momenteel ben ik single en woon ik nog bij mijn ouders, dus ben ik tevreden met wat ik verdien. Als ik in de toekomst een grotere aankoop moet doen, dan aarzel ik niet om te werken tijdens mijn vakantie, ’s avonds, in het weekend of tijdens feestdagen om aan het einde van de maand rond te raken. Met mijn loon kan ik perfect leven.
Over het algemeen werk ik 38 uur per week, maar dat kan van week tot week variëren (tussen de 36 en 40 uur).
Natuurlijk, ik probeer elke maand tussen de 250 en 300 euro opzij te zetten. Ik ontzeg me niks en gun me wel wat pleziertjes. Ik probeer toch wel wat te profiteren, nu ik nog bij mijn ouders woon (lacht).
Nu ik nog geen huur of hypotheek moet betalen, nemen mijn vakanties de grootste hap uit mijn salaris. Verder heb ik, zoals zoveel meisjes, een lichte voorliefde voor winkelen en laat ik mij wel eens verleiden door kleren, handtassen, schoenen...
Zoals zoveel mensen heb ik een hekel aan het betalen van mijn boetes (lacht). Ik betaal ook niet graag voor dure accessoires om er daarna achter te komen dat ik het toch niet gebruik of minder dan verwacht.
Zonder twijfel, vakanties! Ik heb ondervonden dat het belangrijk is om af en toe los te koppelen en plan daarom enkele citytrips vanaf het moment dat ik daar de mogelijkheid toe zie. Anders zeg ik ook nooit nee tegen een goed restaurant. Gastronomie en ik, dat is een echt liefdesverhaal.
Ik zou mijn winst investeren en laten groeien. Ik zou de meest hulpbehoevenden helpen. Ik zou ook wel aan mezelf denken, een deel op een spaarrekening plaatsen en vastgoed kopen.
(eh/sjv)
Wil je zelf graag getuigen over jouw loon? Stuur ons een e-mail via redactie@jobat.be, dan nemen wij contact met je op!
23 mei 2016Pendel jij elke dag met het openbaar vervoer naar je werk? Leer dan hoe je kan mediteren in de trein, de metro of de bus en kom totaal ontspannen aan.
Waarin blinken de beste werkplekken uit? Deze vier elementen maken het verschil tussen een gewone, goede werkplek of de beste werkplek.
We vroegen Loes Janssens (26) uit Kampenhout hoeveel zij verdient …
We vroegen Michael Van Loock (43) uit Sint-Stevens-Woluwe wat hij doet en hoeveel hij verdient...
Wanneer draagt airconditioning bij aan onze gezondheid, en wanneer niet?
Mensen willen op kantoor werken, maar geen tijd verliezen met pendelen. Daarom omarmen Belgische bedrijven en HR-professionals steeds meer hybride werken.
De hulpverleners en medewerkers kunnen rekenen op het CAW, zodat ze het beste van zichzelf blijven geven. Het CAW Oost-Vlaanderen zet daarbij in op betrokkenheid en talentontwikkeling, met initiatieven als de CAW Tournees en een ruim opleidingsaanbod.
Wat hebben zangeressen Taylor Swift en Ellie Goulding met elkaar gemeen? Ze voel(d)en zich allemaal een oplichter in hun job.
De magazijnier en de chauffeur zijn met ruime voorsprong de meest gevraagde functies in transport en logistiek. Al zijn er van deze jobs ook veel varianten.