Praktische informatie.

Hier vind je alles wat je moet weten om jouw Jobat rekruteringscampagne vlot te laten verlopen: van tarieven en technische specificaties voor jouw online en offline advertenties, tot de verschillende manieren om materiaal aan te leveren.

Plaats nu een job online

Printmateriaal aanleveren: wanneer en hoe?

  • Het Laatste Nieuws regionaal advertentiesjablonen

    Voortaan wordt jouw advertentie in de lokale edities van Het Laatste Nieuws vergezeld van een Jobat sjabloon om extra de aandacht te vestigen op je campagne én de kandidaat aan te sporen de sollicitatie verder te zetten via Jobat.be. Maak daarom gebruik van de onderstaande HLN sjablonen om je advertentiemateriaal op te maken.

    BELANGRIJK: lever het materiaal steeds in PDF!

    1/4 pagina Verticaal
    1/4 pagina Horizontaal
    1/8 pagina Verticaal
    1/8 pagina Horizontaal (banner)
    1/12 pagina
  • Een advertentie in Het Laatste Nieuws Nationaal, De Standaard, De Morgen, Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen of Het Nieuwsblad

    Enkel voor HLN regionaal dient er gewerkt te worden met een sjabloon. Zie item hierboven.
  • Deadlines voor reservatie + aanleveren van materiaal

    • Kant-en-klaar materiaal: telkens op woensdag voor 12u vóór verschijning.
    • Materiaal met opmaak door Jobat: telkens op dinsdag voor 12u vóór verschijning.
    • Bij een feestdag in de week van afsluiting wordt de afsluittermijn met 1 dag vervroegd.
    • Als u op voorhand de opmaak en/of een proefdruk wil zien, vragen wij u de tekst of het materiaal 24u vroeger aan te leveren.
  • Hoe een advertentie reserveren?

    Je kan een advertentie reserveren via je vaste Jobat-adviseur of een offerte aanvragen via tele@jobat.be.
  • Hoe uw materiaal doorsturen?

    Na de verwerking van uw bestelling ontvangt u via het e-mailadres no-replyAdPoint@mediahuis.be een hyperlink per op te laden materiaal.
    Uw advertenties worden meteen gecontroleerd op formaat, resolutie en fonts, en u krijgt meteen duidelijke feedback. Hoe dit precies verloopt, ziet u hier.

    Wanneer het materiaal verwerkt is, ontvangt u via het e-mailadres no-replyAdPoint@mediahuis.be een link per goed te keuren proefdruk waar u correcties kan aanbrengen.
    Hoe dit in zijn werk gaat, ziet u hier.
    Er zijn 2 gratis correcties inbegrepen, extra correcties zijn mogelijk aan 100 euro per stuk.

    Heeft u bijkomende vragen in verband met uw proefdruk, dan kan u steeds terecht bij onze collega’s van order: order@mediahuis.be

    BELANGRIJK:
    PDF-kleurprofiel
    Je levert een pdf aan, ISOcoated V2 300 voor zowel krantenadvertenties als magazines

    Wat houdt dit in?
    1. het PDF-formaat is het standaardformaat voor het aanleveren van advertenties.
    2. de PDF-instellingen werden gestandaardiseerd voor alle uitgevers van kranten en tijdschriften.
    3. de PitStop-toepassing wordt aanbevolen voor de controle en de certificering van de advertenties.

    Enkel pdf! Andere formaten zoals eps en indesign beschouwen we als niet-afgewerkt.

    Bestandsgrootte:
    Maximale bestandsgrootte voor transmissie via e-mail is 10 Mb.
    Zo nodig comprimeert u best uw bestanden met programma’s als Stuffit of Zip.

Technische specificaties voor online campagnes.

  • Display bannering: Google Analytics

    Wil je de resultaten van jouw online campagne bijhouden in Google Analytics? Gebruik dan een UTM tag in de link naar de landingspagina.

    Je kan een UTM tag herkennen aan de volgende vermeldingen in de link: https://www.exampleurl.be?utm_source=Jobat&utm_medium=display%20banner&utm_campaign=XXX%XXXX

    Je kan eenvoudig zelf een UTM tag aanmaken door gebruik te maken van de volgende tool: ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder

    Let op: de cijfers in Google Analytics zijn nooit identiek aan de cijfers die door een adserver worden gerapporteerd. Bij een adserver wordt elke klik die plaatsvindt gemeten. Google Analytics werkt op een heel andere manier en meet eerder aan de hand van een grote steekproef.

  • Display bannering: Video advertising

    Formaat File Beeldverhouding Breedte
    (in pixels)
    Hoogte
    (in pixels)
    Bestandsgrootte (max) 3rd party
    Pre-roll/post-roll (in-stream) (max. 30 seconden - skippable na 15 seconden) .mp4 16:9 1280** 720** 512MB (max.) OK = VAST/VPAID
    In content video (out-stream) (max/30 seconden) .mp4 16:9 or 4:3 1280** 720** 512 MB (max.) VAST

    ** De hierboven vermelde afmetingen zijn aanbevelingen

    Gelieve te voorzien:

    • URL van de landingspagina
    • Een zichtbare call-to-action knop op het einde van de video (vóór 15 seconden), voor een betere interactie
    • Stuur het materiaal en de URL minstens 3 werkdagen voor start naar advweb@mediahuis.be

    Klik hier voor meer info over de technische richtlijnen voor Video (Mediahuis)

  • Layout voor de vacature

    Je kan verschillende lay-outs maken om jouw jobs weer te geven. Deze lay-out kan je kiezen bij het publiceren van de job:

    • Ga naar Instellingen (Lay-out voor jobs).layout-settings 
    • Klik op de knop “Add Layout”.
    • Geef de lay-out een naam. Bv. “Marketing layout”.
    • Wijzig dan de instellingen van deze layout. Je ziet de wijzigingen meteen in de preview.layout-preview 
    • Je kan de zelfgemaakte lay-out nu selecteren bij het maken van een nieuwe vacature op Jobat.be. layout-select 
  • Videopostings

    Je kan video's toevoegen aan jouw vacatures.

    BELANGRIJK

    • Geef ons een link naar jouw persoonlijke website of een site zoals Youtube of Vimeo.
    • Als je Youtube of Vimeo gebruikt, zorg er dan voor dat de video zonder problemen kan worden gebruikt. Dit betekent GEEN privé of verborgen video's.
    • Youtube links moeten eruit zien zoals dit voorbeeld: https://www.youtube.com/embed/UMeWzlH2KEQ
  • Bannering

    Banneringmateriaal moet drie dagen voor publicatie worden aangeleverd, via support@jobat.be.

    Formaten en bestandsgroottes:

    • Medium rectangle
      300x250 pixels
      Max. 70 kb
    • XL Leaderboard
      995x123 pixels
      Max. 70 kb
  • Materiaal Facebookcampagne - Power network Job of Ninja

    Heb je gekozen voor een facebookcampagne?
    Dan heb je de mogelijkheid om ons eigen relevante/branded afbeeldingen of een korte video te bezorgen.

    Wij voorzien de publicatie van de online campagne tegelijk met de printcampagne.
    Indien wij rekening moeten houden met een andere opstart- of einddatum, gelieve ons dit dan te laten weten.
  • Hoe een goede vacaturetekst schrijven?

    Zorg dat je vacaturetekst deze onderdelen bevat:

    • Logo
    • Bedrijfsomschrijving
    • Functieomschrijving
    • Profiel
    • Aanbod

    Lees Een goede vacaturetekst schrijven voor nog meer tips, trick en weetjes!

  • Extralegale voordelen toevoegen

    Speel je aanbod visueel uit:

    Om de functie zo aantrekkelijk mogelijk te maken kunnen we extralegale voordelen uitspelen op Jobat.be. Deze komen met een icoontje in de functieomschrijving en in het overzicht te staan. De lijst hieronder omvat alle beschikbare mogelijkheden.

  • Materiaal aanleveren voor een online post

    Voor het publiceren van online jobs heb je twee mogelijkheden.

    • Je kan ons ofwel de teksten in een word-document bezorgen,
    • ofwel zelf de jobs posten. Gelieve ons in dit laatste geval de e-mailadressen te bezorgen van de personen die toegang moeten krijgen tot de back-office.

    Contacteer ons via support@jobat.be

  • Toegang tot de CV-database

    Gekozen voor toegang tot de CV-database? Dan zullen onze collega’s van het online team de credits zo spoedig mogelijk toevoegen aan jullie account. Gelieve alle e-mailadressen van collega's, die ook toegang dienen te hebben, door te geven via support@jobat.be.
  • Extra bouwstenen bij digitale jobformules

    Surf naar Extra bouwstenen voor meer info!
  • Rapportage na het publiceren van een online vacature

    Drie weken nadat de job gepubliceerd werd en na afloop, zal je via het mailadres myjobs@jobat.be de tussentijdse – en eindresultaten ontvangen.
    Mocht je tijdens de campagne zelf vragen of opmerkingen hebben rond de instroom van kandidaten, neem dan gerust contact op via performanceteam@jobat.be!
  • Support - back-office

    Heb je specifieke back-office vragen? Surf dan naar Support
  • Brand Page

    Een Brand Page is een sjabloon dat wordt weergegeven op uw bedrijfspagina. Enkele voorbeelden:

    Hoe aanmaken?

    • Klik op Settings op de Brand page

    • Kies een taal.
      Je kan per taal een sjabloon aanmaken.

    • Pagina-items toevoegen
      Selecteer een item en sleep het naar de juiste plaats op de pagina.

    • Upload jouw logo
      Dit logo wordt getoond op onze algemene bedrijvenpagina -> https://www.jobat.be/nl/jobs/bedrijven

    • Wijzig de achtergrondkleur van uw pagina. (niet verplicht)

    • Vergeet niet om de template op te slaan!

    BELANGRIJK:

  • Contact bij technische problemen

    Vragen of problemen in verband met de technische specificaties?

    Mail naar support@jobat.be

FAQ.

  • Wat is CPM bij een online campagne?

    CPM (Cost Per Mille) zijn de kosten die u betaalt om 1000 keer een banner, IMU of leaderboard te tonen aan bezoekers van de website.

    Bv. als het advertentietarief €15 CPM is, dan betekent dit dat wij voor iedere €15 uw banner 1000 keer tonen.

  • Wat is een online jobposting in “huisstijl”?

    Al onze online jobs verschijnen standaard in een vaste lay-out, maar u kunt ook gebruik maken van uw eigen huisstijl.
    Via onze backoffice voeg je eenvoudig de "look & feel" van je bedrijf in en wij plaatsen je jobs automatisch in jouw huisstijl op onze site.
  • Wat is ROS bij een online campagne?

    ROS (kort voor Run Of Site) betekent dat wij uw leaderboard of IMU op om het even welke pagina van de site plaatsen. Uw advertentie kan dus zowel op de homepage, als op de jobpagina’s als op de nieuwspagina’s verschijnen.

  • Wat is RON bij een online campagne?

    RON (kort voor Run Of Network) betekent dat wij jouw leaderboard of IMU op meerdere websites in ons netwerk van nieuwssites plaatsen. Het is niet mogelijk om te kiezen op welke websites de campagne verschijnt.

Rekrutering, employer branding of deelname aan jobbeurzen via Jobat?

Bel 02 467 48 00 of mail tele@jobat.be

Je adviseur helpt je graag verder