De zoektocht van vind!

vind! rekruteert talent in ICT, techniek en engineering voor bedrijven in West- en Oost-Vlaanderen. Daarnaast gaan ze ook op zoek naar kandidaten voor officefuncties in technische bedrijven.

In hun eigen zoektocht naar recruiters om al dat talent te vinden, schakelde het bedrijf de hulp van Jobat in. Met de combinatie van een awareness-campagne en een Power-rekruteringscampagne bereikten we potentiële kandidaten en trachtten we de juiste profielen te laten solliciteren.

De perfecte match

Om mensen te kunnen inspireren brachten we het verhaal van Matching Talenten Céline en Pieter. Zij vertelden wat vind! zo uniek maakt ten opzichte van andere rekruteringsbedrijven. Bij vind! werken geen gewone recruiters maar Matching Talenten, die op zoek gaan naar de perfecte match tussen werkgever en werknemer.

We gingen op pad met een journalist en fotograaf en creëerden aan de hand van de getuigenissen van Pieter en Céline mooie nieuwscontent. We kozen ervoor om deze branded content te laten verspreiden op HLN.be en Nieuwsblad.be. Daarbij targetten we op recruiters, sales en commerciële profielen in de regio West-Vlaanderen en Gent.

De artikels verschenen uiteindelijk 610.031 keer in het nieuwsoverzicht en er werd 1.570 keer geklikt naar het artikel.

Maar dat is niet alles! Om het verkeer naar het artikel nog meer te boosten zorgden we voor een Facebook-advertentie en een Xtra social post op hln.be mobile.

Al deze acties zorgde ervoor dat de campagne 1.018.114 keer in beeld was geweest en zorgde voor 2.989 clicks naar het artikel. Daarnaast klikten 44 mensen vanuit het artikel op Jobat.be door naar de vacature.

En nu … laten solliciteren

Na het aantrekken en bereiken van recruiters was het moment aangebroken om ze ook te laten solliciteren. Hiervoor schakelden we onze performance marketeers in! Zij werkten een Power Network campagne uit met online vacatures, Jobat Express mails en banners op de nieuwssites van DPG en Mediahuis (Nieuwsblad.be, HLN.be, Standaard.be, …). Daarnaast werd de vacature ook nog doorgeplaatst op relevante (job)sites via het partner- en retargeting netwerk van Jobat.

Bovendien werd er ook een Facebook campagne opgezet bestaande uit dynamische advertenties met verschillende soorten copy en visuals. Hierbij werd er getarget op basis van onze eigen Jobat data om zowel actief als latent werkzoekenden te bereiken.

Dit alles zorgde voor 1.674 views op de vacature en 41 kandidaten die hun sollicitatie hebben verzonden via het sollicitatieformulier op Jobat.be. Kortom de campagne van vind! was een succes!

 

Naar welke profielen bent u op zoek?

Laat het ons weten en wij vertellen waaruit uw optimale mediamix bestaat!
Bel 02 467 48 00 of contacteer uw vaste Jobat-adviseur.

Gerelateerde artikels
CASE
De moeilijke zoektocht van Juttu naar geschikte kandidaten
Lees meer
TALENT DRIVERS
Aantrekken én behouden van werknemers in de ICT
Lees meer
EMPLOYER BRANDING
De Lijn: wat als een bus in panne valt?
Lees meer