933 formations: TIC

ABIS

ITIL®4 Foundation (met examenvoucher)

  • par ABIS
En ligne
1.754

Krijg een uitgebreid begrip van ITIL®4, de internationale standaard voor IT Service Management, en bereid je voor op het ITIL®4 Foundation-examen in twee dagen.
– ABIS.

ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management, die het mogelijk maakt IT-services efficiënter en effectiever te leveren, wat resulteert in het creëren van waarde voor jouw stakeholders en meer tevreden klanten.

De ITIL Foundation-cursus is gebaseerd op de ITIL®4-publicatie, de opvolger van ITIL 2011, ook bekend als ITILv3. ITIL4 beperkt zich niet tot puur IT-services; aangezien elke organisatie services in haar portfolio heeft, is deze training relevant voor alle organisaties die services aan hun klanten leveren. ITIL®4 kan worden beschouwd als een praktische mindset voor het creëren en leveren van waarde.

Basiskennis van ITIL® zorgt ervoor dat iedereen “dezelfde taal spreekt”, en is noodzakelijk om optimaal te kunnen functioneren in een ITIL®-serviceomgeving. Deze training biedt de basis voor iedereen die bij een commerciële of niet-commerciële serviceprovider werkt. Tijdens deze training krijg je een overzicht van wat ITIL®4 inhoudt en hoe activiteiten van ITIL® met elkaar verbonden zijn, zodat je zoveel mogelijk waarde levert aan jouw klanten.

Deze ITIL-versie richt zich ook op de relatie met Agile en DevOps, waardoor deelnemers andere methoden en hun implicaties kunnen koppelen om ITIL®4 te vertalen naar hun eigen organisatie.

De training bereid je voor op het ITIL®4 Foundation-examen.

(*) ITIL® is a registered Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.

Deze ITIL®4 Foundation-training

  • biedt je de essentiële kennis om de levering van IT-services binnen elke organisatie aanzienlijk te verbeteren
  • is essentieel voor iedereen die servicemanagement wil verbeteren en IT-services wil afstemmen op bedrijfsdoelstellingen

Door ITIL®4 onder de knie te krijgen, kun je zorgen voor efficiëntere en effectievere servicelevering, wat resulteert in hogere klanttevredenheid en verbeterde organisatorische prestaties.

Aan het einde van de training kun je:

  • De belangrijkste concepten van ITIL®4 en de voordelen ervan begrijpen.
  • Het ITIL®4-servicemanagementframework beschrijven.
  • De componenten en activiteiten van het ITIL®4-servicewaardesysteem identificeren.
  • De belangrijkste practices in een serviceproviderorganisatie identificeren.
  • De relatie uit tussen ITIL®4 en andere methodologieën zoals Agile en DevOps leggen.
  • Je maximaal voorbereiden op het ITIL®4 Foundation-examen.

De expertise van onze trainers voegt een praktische dimensie toe aan de theoretische concepten en biedt inzichten uit de praktijk en best practices.

Een interactieve, live training - gegeven in een fysiek klaslokaal of online.
De cursus wordt gegeven in het Nederlands of het Engels.

Er is geen voorkennis van ITIL® vereist. Een basiskennis van IT-services en bedrijfsactiviteiten is echter wel nuttig.

En ligne € 1.754(TVA incluse) S'inscrire

Voor wie is ITIL®4 Foundation?

  • IT-managers
    Houdt overzicht van alle op IT-activiteiten en zorg voor een continue en voor afstemming op bedrijfsdoelstellingen.
  • Servicedeskmanagers
    Beheren van alle servicedesk activiteiten en verbeteren klantondersteuning.
  • IT-consultants
    Geven van deskundig advies over IT-servicemanagement en service implementatie.
  • Projectmanagers
    Leid IT-projecten en zorg ervoor dat ze voldoen aan ITIL®-normen.
  • Business managers
    Begrijp ITIL® om IT-services beter af te stemmen op bedrijfsdoelstellingen.
  • Supportmedewerkers
    Verwerf fundamentele kennis om de servicelevering te verbeteren.
  • Proceseigenaren:
    Beheer en optimaliseer IT-servicemanagementprocessen.
  • Kwaliteitsmanagers
    Zorg ervoor dat IT-services voldoen aan kwaliteitsnormen en continu worden verbeterd.
  • DevOps-engineers
    Integreer ITIL®4 met Agile- en DevOps-methodologieën.
  • IT-auditors
    Beoordeel IT-servicemanagementpraktijken en zorg voor naleving van ITIL®-normen.