6 tips om met plezier én gemotiveerd langer te werken
We moeten met z’n allen langer werken. Maar hoe doen we dat, zonder op ons 45ste al reikhalzend uit te kijken naar ons pensioen?
Onderzoekers Michael J. Tews (Penn State), John Michel (Loyola University of Maryland) en Kathryn Stafford (Ohio State University) bevroegen 195 Amerikaanse werknemers werkzaam in de horeca. Er werd onder meer nagegaan hoeveel plezier de ondervraagden hebben op het werk en of de eigen manager zo'n aangename, plezierige werkomgeving ondersteunt. Nadien vergeleken de onderzoekers de antwoorden met de algemene prestaties en het personeelsverloop.
Het onderzoek leverde drie belangrijke bevindingen op:
"Voor jonge werknemers is een manager die pret op het werk ondersteunt, belangrijk omdat plezier leidt tot het ontstaan van vriendschappen. Naarmate men ouder en volwassener wordt, verliezen vriendschappen op het werk aan belang, onder meer omdat familie een steeds groter rol zal beginnen spelen."
"Op een werkplek waar de manager plezier aanmoedigt én amusante activiteiten worden georganiseerd, wordt de daling in productiviteit door de manager tenietgedaan dankzij de stijging in productiviteit door de leuke activiteiten. In dit scenario zal je dan ook het minste personeelsverloop terugvinden", besluit Tews.
"Plezier kan werken, maar het is geen wondermiddel. Werkgevers moeten echt nadenken wat ze hiermee willen bereiken en moeten ook stilstaan of het past bij de eigenschappen van hun werknemers."
(nm) – Bron: News.psu.ed
11 december 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
We moeten met z’n allen langer werken. Maar hoe doen we dat, zonder op ons 45ste al reikhalzend uit te kijken naar ons pensioen?
Wanneer werknemers mogen kiezen met wie ze samenwerken, geven ze steevast de voorkeur aan 'de sympathieke ster' of 'sympathieke dwaas' onder hun collega's.
Twee op de drie werknemers vinden het vieren van successen op kantoor een belangrijke gewoonte. Dat blijkt uit onderzoek van Unique.
Goed kunnen samenwerken met je collega’s is een van de belangrijkste factoren die bepaalt of je met plezier gaat werken. 8 tips voor een betere samenwerking
Lijkt het soms alsof je collega meer complimentjes krijgt van de baas? Weet dan dat je dit grotendeels aan jezelf te danken hebt!
De sector van chemie en farma had nog nooit zoveel vacatures. Maar de meeste van die openstaande jobs zijn bestemd voor talent uit het TSO.
Kan jij een term plakken op de communicatiestijl van je leidinggevende? Het is voor veel mensen een moeilijke opgave. We gidsen je door 4 communicatiestijlen.
Vrijwel alle werkende vrouwen brengen minstens de helft van hun carrière door met een stille hindernis: de menstruatiecyclus...
Hoe ver kun je gaan bij het solliciteren in een tijd waarin een casual outfit steeds meer de norm lijkt?