Crash eens een vliegtuig met je team
Steeds meer Britse bedrijven sturen werknemers naar een nieuwe en wel erg gruwelijke teambuildingsoefening …
Het bureau onderzocht de productiviteit en efficiëntie van reizen met de hogesnelheidstrein en het vliegtuig op de trajecten Amsterdam-Parijs, Keulen-Parijs en Brussel-Parijs. Voor het onderzoek werden 360 zakelijke treinreizigers en 86 travelmanagers bevraagd.
De productiviteit van zakenreizigers ligt veel hoger bij een treinreis dan bij een vliegreis, zo constateerde EPSA. Wie met het vliegtuig reist, kan doorgaans niet meer dan een kwart van de reistijd besteden aan werk. Treinreizigers zouden daarentegen meer dan de helft van de reistijd als werktijd gebruiken.
Op het traject Amsterdam-Parijs gaat het om bijna 1 uur en veertig minuten werken op een totale reistijd van 3 uur en 18 minuten. Geen wonder dus dat maar liefst 97 procent van de Thalys-passagiers de reistijd gebruikt om te werken.
De werkende reizigers maken van hun tijd in de trein vooral gebruik om rapporten op te stellen, vergaderingen voor te bereiden, e-mails te checken en te telefoneren.
(mo)
5 april 2012Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Steeds meer Britse bedrijven sturen werknemers naar een nieuwe en wel erg gruwelijke teambuildingsoefening …
Met ecocheques kan je ecologische goederen en diensten kopen. Maar ecologisch reizen gaat niet helemaal, enkel op de trein.
“… een goed boek, schoonmaakproducten en oordoppen.” Zakenmensen denken niet enkel aan werkgerelateerde zaken. Dit blijkt uit een onderzoek van Regus.
Ik moet drie weken naar het buitenland voor mijn werk. Maar ik mag alleen overnachtingkosten inbrengen en geen restaurantkosten. Is dit normaal?
Op 27 maart 2024 vindt in Bluepoint Antwerpen het jobevent We Are Chemistry plaats, voor wie aan de slag wil in chemie of life sciences.
Staan er vandaag zo'n 1.500 vacatures open voor vrachtwagenchauffeurs, dan geven er minder dan 500 werkzoekenden aan dat ze geïnteresseerd zijn in de job...
Van werken kun je soms moe worden maar wat als je vermoeid aan je werkdag begint? Wat zijn de risico’s? En is het dan nog wel de moeite om eraan te beginnen?
De socio-culturele sector is een zeer gevarieerde sector. Allerhande profielen zijn er troef. Maar hoe ziet hun loon eruit?