The AIM: ‘Marketinginzicht net zo belangrijk als technische skills’
Afgelopen week bleek op E-Commerce Xpo in Kortrijk alweer dat wie traffic genereert op het internet ook jobs creëert. Eén exposant was the AIM.
Ik ben community manager voor Antwerp. Powered by creatives., het designplatform dat creatieve ondernemers uit de provincie Antwerpen ondersteunt. Mijn job bestaat eruit om een vinger aan de pols te houden van mijn community en te zoeken naar de juiste manier om hen te helpen of ondersteunen.
Concreet houdt dit eigenlijk in: ons digitaal platform (community.apbc.be) onderhouden, evenementen organiseren en de sociale media beheren.
Ontzettend graag. Ik ben zelf geen ontwerper, maar niets maakt mij gelukkiger dan iemand uit mijn community te helpen of te matchen met iemand die hem of haar kan helpen. Ik geloof zo hard in wat we doen bij Antwerp. Powered by creatives., dat ik het logo liet tatoeëren op mijn arm.
Ook het feit dat ik heel toffe collega’s heb, maakt dat ik elke dag met veel plezier kom werken.
Ik ben daar erg tevreden mee. Het is een eerlijke verloning en ik kom elke maand goed rond.
Ik werk 38 uur per week.
Ik probeer elke maand 100 tot 200 euro te sparen. Het precieze bedrag hangt af van mijn uitgaven.
Duidelijk de maandelijkse huur en de bijhorende kosten. Elke zoveel maanden gaat er ook een bepaald bedrag uit naar kledij.
Eten! Ik hou van lekker eten, maar als alleenstaande heb ik niet veel zin om telkens heel uitgebreid te koken. Daarom probeer ik altijd simpele en goedkope dingen te kopen.
Kleren en tech, maar daar ben ik ook wat in getemperd. Vroeger wou ik elk jaar een nieuwe smartphone, nu laat ik er makkelijk drie jaar tussen. Een nieuw pak kopen doe ik ook niet elke maand, maar eerder twee keer per jaar.
Het huis van mijn ouders afbetalen, een aanzienlijk bedrag aan hen en mijn zussen geven, op reis gaan en uiteindelijk een huis kopen waar ik minstens twintig border collies kan houden!
(sdc)
Wil je zelf graag getuigen over jouw loon? Stuur ons een e-mail via redactie@jobat.be, dan nemen wij contact met je op!
17 mei 2016Afgelopen week bleek op E-Commerce Xpo in Kortrijk alweer dat wie traffic genereert op het internet ook jobs creëert. Eén exposant was the AIM.
Dacht je je social media-kanalen te verstoppen voor toekomstige werkgevers? Heroverweeg die zet toch nog maar eens ...
Goed gebruikt, versterken sociale media je merk. Bij Deloitte worden sociale media volop gebruikt, voor marketing, rekrutering en interne communicatie.
Sommige dingen lijken tijdens het schrijven misschien aan je geloofwaardigheid en professionaliteit bij te dragen, maar vaak doen ze dat net niet.
De digitale evolutie brengt heel wat nieuwe jobs met zich mee. Welke gaan in 2050 het meest 'hot' zijn?
Voor 2023 zijn er in België 87 organisaties gecertificeerd met het Top Employer label. Dat heeft het Top Employer Institute bekendgemaakt.
Vrijwel alle werkende vrouwen brengen minstens de helft van hun carrière door met een stille hindernis: de menstruatiecyclus...
Contraproductief werkgedrag kent vele maten en vormen. Van roddels en ongepast moppen tot een ronduit toxische werkattitude. Hoe herken je het?
Een jobaanbieding kan er op het eerste zicht geweldig interessant uitzien. Toch neem je best de tijd om de vacature een tweede keer grondig te herlezen…