Google for Jobs zorgt voor extra sollicitaties op Jobat.be

Google introduceert een nieuwe zoekfunctie in Google Zoeken: wie op zoek is naar vacatures, krijgt in de zoekresultaten meteen vacatures te zien die aansluiten bij hun zoekopdracht.

Google België werkt hiervoor samen met onder meer VDAB, Forem, Actiris, Randstad én Jobat. Honderdduizenden vacatures worden zo via Google for Jobs makkelijker vindbaar voor werkzoekenden.

Via Jobat verschijnt jouw vacature nu ook in Google for Jobs

Deze samenwerking is goed nieuws voor jou als rekruteerder, omdat je via Jobat direct gebruik kan maken van de mogelijkheden van Google Zoeken. Je vacature wordt voortaan automatisch doorgeplaatst op Google for Jobs. Ze wordt daar inhoudelijk gematcht aan de zoektermen die een kandidaat ingeeft en zo getoond aan de juiste profielen.

We stellen vast dat kandidaten die via Google for Jobs op je vacature op Jobat landen, 2,14 keer sneller overgaan tot solliciteren! 13,51% van iedereen die een job via Google for Jobs bekijkt, solliciteert ook effectief. Dat is een bijzonder hoge conversieratio.

– Michaël Van de Meirssche, product manager rekrutering bij Jobat

We bereiken op vandaag al heel wat actief en latent talent via Jobat.be, de zes nieuwsmerken van DPG Media en Mediahuis digitaal en print, en tal van digitale partners. Nu wordt daar dus een krachtig extra kanaal voor de actieve zoeker aan toegevoegd.

Hoe werkt de nieuwe zoekfunctie?

Wie zoekt naar een vacature met behulp van Google Zoeken, vindt bij de zoekresultaten een eerste blik van relevante vacatures die op websites van aanbieders zijn gepubliceerd. Jobat is een van de vaste aanbieders. 

Door op je vacature in de zoekresultaten te klikken, ontvangt de kandidaat meer informatie zoals een beschrijving van de job en info over je bedrijf.

Wie wil solliciteren, wordt doorverwezen naar je vacature op Jobat.be en kan daar solliciteren.

De nieuwe vacature zoekfunctie biedt gebruikers de mogelijkheid om te zoeken op basis van onder meer locatie, industrie en fulltime/parttime. Om op de hoogte te blijven van nieuwe vacatures kunnen gebruikers een e-mail notificatie instellen en de zoekopdracht, inclusief de filterinstellingen, opslaan.

De inhoudelijke matching die via Google for Jobs gebeurt met jouw vacature, maakt ze des te relevanter voor kandidaten. En dat komt uiteraard de kwaliteit van de sollicitaties ten goede voor jou.


Meer weten over onze oplossingen voor rekruteren of employer branding?
Contacteer ons via 02 467 48 00 of info@jobat.be.

Gerelateerde artikels
EMPLOYER BRANDING
3 videotrends voor een sterke employer brand in 2024
Lees meer
EMPLOYER BRANDING
Nieuwe generatie aanwerven? Zo bereikt u young grads!
Lees meer
WHITEPAPER
Ontdek de (mis)match tussen de verwachtingen van werknemers en werkgevers
Lees meer