De zoektocht van Securitas naar bewakingsagenten

Securitas had meer dan 100 in te vullen vacatures als bewakingsagent in de retail-sector. Samen met hun creatief bureau klopten ze aan bij Jobat.

Meer dan 100 bewakingsagenten vinden voor een job in de retail-sector, hoe begin je daaraan? Ons antwoord: met een doeltreffende mix van de juiste media en slimme data. Securitas maakte gebruik van een zogeheten Ninja Job Performance-campagne voor een succesvolle zoektocht.

First things first: een aantrekkelijke vacaturetekst

Maar alles begint natuurlijk bij een aantrekkelijke vacaturetekst. Als die niet voldoende aanspreekt, riskeer je dat mensen die op het eerste zicht interesse hadden, toch afhaken. Dat besef was er gelukkig bij Securitas. Ze schakelden hun creatief bureau in (RCA), die meteen werk maakte van sterke copy, toegankelijk voor een breed doelpubliek, relevant voor zowel actief als latent werkzoekenden. Met de nadruk op interne opleiding, een gevarieerd takenpakket en werken in de omgeving. 

Een performante digitale mediamix

Op basis van deze vacature ging Jobat aan de slag. We kozen voor een mix van Facebook-, Instagram- en Google Display-advertenties en bannering op onze 6 nieuwssites (hln.be, nieuwsblad.be, standaard.be, demorgen.be, hbvl.be en gva.be).

Al deze advertenties en banners leidden onmiddellijk naar de jobposting op Jobat.be (een Full Network jobposting).

Het juiste talent

Natuurlijk toonden we alle advertenties en banners niet aan eender wie. We richtten die specifiek op bewakingsprofielen en lager opgeleiden, zodat de instroom kwalitatiever werd.

Op basis van het aantal views, kliks en conversies (uiteindelijke sollicitaties) optimaliseerden we de campagne continu om zo de performantie te vergroten.

Wat was het resultaat

Deze Ninja-campagne leverde Securitas maar liefst 513 sollicitaties op! De Facebook-advertentie scoorde daarbij bijzonder goed, mede door een duidelijke omschrijving van de functie in de copy.

Naar welke profielen ben jij op zoek?

Laat het ons weten en wij vertellen waaruit jouw optimale mediamix bestaat!
Contacteer je vaste Jobat-adviseur of bel 02 467 48 00.

Gerelateerde artikels
WHITEPAPER
Ontdek de (mis)match tussen de verwachtingen van werknemers en werkgevers
Lees meer
CASE
Hoe video de employer branding van UPC KU Leuven versterkt
Lees meer
EMPLOYER BRANDING
Nieuwe generatie aanwerven? Zo bereikt u young grads!
Lees meer