EBC Studio: voor al jouw employer stories.

Jobat roept EBC Studio in het leven: we maken werkgevers top-of-mind bij actief en latent talent met behulp van authentieke verhalen, geschreven, in beeld en/of met video.

Delen

De vijver aan actief werkzoekenden was al beperkt, maar is door de coronacrisis nóg kleiner geworden. In onze meest recente Brand Tracker studie gaf amper 8% van de deelnemende Vlamingen aan actief op zoek te zijn naar iets nieuws. Werknemers hebben duidelijk behoefte aan werkzekerheid in deze vreemde tijden. Daar komt bij dat knelpuntprofielen al zeldzaam waren en dat ook zullen blijven in de komende jaren. Denk maar aan ICT-profielen, ingenieurs, zorgmedewerkers, technische profielen.

In deze huidige arbeidsmarkt met weinig actief werkzoekenden en moeilijk te vinden knelpuntprofielen, spreek je als rekruteerder dus ook best latent werkzoekenden aan. Bij EBC Studio doen we dat door te vertrekken vanuit sterke verhalen: authentieke getuigenissen van medewerkers over hun job en de troeven van hun werkgever.

Employer Branded Content

Op basis van ons Talent Drivers onderzoek weten we bij EBC Studio precies welke drijfveren diverse (knelpunt)profielen hebben om voor een nieuwe job of werkgever te kiezen. Die waardevolle informatie passen we toe in de creatie van employer branded content: authentieke verhalen geschreven en in beeld gebracht door ons team van journalisten, fotografen en productiehuizen.

We zetten daarbij ook eigen content-initiatieven op die gericht zijn op de brede carrièrezoeker of op specifieke knelpuntprofielen. Zo geven we onder meer het Go for happy Magazine uit en creëren we content rond actuele topics zoals wellbeing, duurzaamheid, nieuw leiderschap, enz.

Meer en meer bedrijven willen inzetten op video in hun employer branding strategie, dus die kaart trekken we voluit door de productie van innovatieve bedrijfsvideo’s. Bijkomend staan we klaar voor het maken van podcasts, wat zeker sinds het corona-tijdperk in een stroomversnelling is gekomen qua populariteit.

Data-driven

Via onze content en tools zoals het Salariskompas capteren we data volgens functieprofiel van zowel actief als latent talent. Met behulp van deze ‘Smart Jobat Datasegmenten kunnen we de gecreëerde employer branded content heel gericht aan de juiste doelgroep laten zien, of dat nu ingenieurs of zorgkundigen zijn bijvoorbeeld.

Crossmediale mediamix

Uit het Talent Drivers onderzoek weten we bovendien welke media diverse functieprofielen raadplegen en waar je ze als werkgever het beste kan bereiken. Aan de hand van deze info laten we de employer branded content verschijnen in een optimale crossmediale mediamix. Daarbij gooien we onder meer onze 6 grote Nederlandstalige nieuwsmerken in de strijd (Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, De Standaard, De Morgen, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg), maar ook social media, Google en onze eigen initiatieven. Aan Franstalige zijde doen we onder meer beroep op 7s7.be, L’Avenir, La Libre, DH Les Sports, Le Soir, La Dernière Heure, Sudpresse en 7Dimanche.

Meer weten?

Contacteer Hannelore Geldhof, EBC Studio Manager, via +32 475 75 56 19

Meer artikels.