Terug naar zoekresultaten
Stad Roeselare

Verantwoordelijke ICT Service Desk

Bij Stad Roeselare

Roeselare is een stad in beweging in een snel veranderende wereld. Dat deze snel veranderende wereld ook een digitale wereld is geworden heeft een belangrijke impact op de ICT-afdeling die hierdoor een leidende rol krijgt in innovaties en initiatieven om de digitale wereld te omarmen voor de burgers, bedrijven en allerlei organisaties die onze stad rijk is.

 

De stad Roeselare gebruikt een brede waaier van informatiesystemen om haar business processen te ondersteunen. Dit gaat van processen die gekoppeld zijn aan onze basis dienstverlening tot het volledig digitaal maken van onze processen, interne collaboratie platformen, e-invoicing, communicatie platformen met onze klanten (burger, organisaties, bedrijfswereld, enz.), data uitwisseling met de verschillende overheden en zoveel meer.

De dienstverlening vindt plaats op verschillende locaties waardoor we qua infrastructuur beschikken over verschillende (WiFi) netwerken, straalverbindingen, een eigen datacenter, een Citrix installatie, VM Ware oplossingen, enz. Met andere woorden een uitgebreid en gevarieerd infrastructuur landschap.

Om de nieuwe ontwikkelingen volwaardig te kunnen ondersteunen en de evolutie van de bestaande systemen te waarborgen willen wij ons team uitbreiden met een ‘verantwoordelijke ICT service desk’.

Verantwoordelijke ICT Service Desk

Functieomschrijving

Je werkt in een unieke context die een smeltkroes is van een dynamische stad, een OCMW die net in de stad is ingekanteld, andere overheden waarmee we maximaal naar ICT synergie zoeken, een ICT shared Service center voor de groep Roeselare, enz.

 

Je rapporteert in deze functie aan de Directeur ICT Shared Services Groep Roeselare.

Als service desk verantwoordelijke coördineer je de 1° en 2° lijn medewerkers. We streven hierbij bewust naar een skilled 1° lijn service desk die een maximaal aantal meldingen zelfstandig kan oplossen. Het streefdoel is dat ongeveer 75% van alle meldingen door de 1° lijn service desk kan opgelost worden.

  • De 1° lijn bestaat uit 4 medewerkers.
  • De 2° lijn bestaat uit 3 interne medewerkers waarvan 1 de rol van ICT architect opneemt.

Combineer jij vlot jouw leidinggevende en organisatorische vaardigheden met de goesting om ook zelf de handen uit de mouwen te steken en om de diverse ICT-meldingen vlot weg te werken?

Je bent de verantwoordelijke om de support processen tussen alle actoren constant te verbeteren en bij te sturen. Samen met jouw team sta je in voor het documenteren, het verhogen van de kennis, de overdracht van de 2de lijn naar de 1ste lijn en het aansturen van leveranciers wat betreft meldingen, stockbeheer, enzovoort. Je denkt maximaal aan structurele verbeteringen die een meerwaarde betekenen in kader van de dienstverlening (zowel intern als extern).

Vanuit een inspirerende houding hou je met jouw team de ogen en oren open voor het detecteren van ‘onzichtbare’ problemen.

In kader van de dienstverlening aan burgers en de diverse stakeholders binnen de stad vorm je met jouw team een cruciale partner. Er werd vanuit ICT een 24/24 support model opgezet (samen met een externe partner) dat nog in volle opbouw is. Als ‘verantwoordelijke ICT service desk’ ben je het eerste aanspreekpunt en word je mee ingeschakeld in de beurtrol om dagelijks on-site bereikbaar te zijn van 8u30 tot 17u, op maandag tot 19u en op zaterdagvoormiddag. (Deze tijdstippen zijn illustratief voor de actuele situatie – gekoppeld aan de openingstijden van het stadhuis – en kunnen toekomstgericht steeds wijzigen).

De service desk werkt pragmatisch volgens de ITIL methodologie zonder deze slaafs te implementeren. Het gebruik van onze service desk oplossing en de daarbij behorende processen zijn onontbeerlijk. In je rol van service desk verantwoordelijk dien je onze service desk oplossing 100% onder de knie te krijgen en, samen met de ICT projectleider, het aanspreekpunt te zijn voor alle mogelijke vragen in dit kader.

De service desk verantwoordelijke zorgt er voor dat de ICT service catalogus constant up-to-date en volledig is. Onze service catalogus is momenteel volop in opbouw.

Je bent ook het aanspreekpunt voor en je coördineert de uitrol van alle operationele taken die voortvloeien uit de vele ICT-projecten.

Profiel

Jouw talenten?

  • Je bent gedreven, resultaatsgericht, hebt een dynamische persoonlijkheid en straalt vertrouwen en maturiteit uit.
  • Je bent analytisch ingesteld, werkt nauwkeurig en zelfstandig.
  • Je bent communicatief, zowel verbaal als schriftelijk, en beschikt over het nodige inlevingsvermogen om de gebruikers professioneel te woord te staan en hun probleem correct ter vertalen en efficiënt op te lossen.
  • Je hebt zin voor orde en kwaliteit.
  • Je bent een doorzetter en neemt initiatief.
  • Je hebt een all-round interesse m.b.t. het brede gamma van ICT dienstverlening.
  • Je beschikt over de nodige leiderschap skills om je medewerkers te motiveren en naar een hoger niveau van dienstverlening en kennis te sturen.

Voorwaarden?

  • Je bent in het bezit van een masterdiploma of hebt minimaal 2 jaar relevante ervaring.
  • Concrete ervaringen met het aansturen van een gelijkaardig team vormen een meerwaarde.

Aanbod

  • Een contract onbepaalde duur. (niveau A1a-A2a)
  • alle relevante beroepservaring wordt in aanmerking genomen voor de bepaling van de geldelijke en de schaalanciënniteit.
  • naast een boeiende en uitdagende functie is er ook integrale terugbetaling van woon-werkverkeer met het openbaar vervoer, een fietsvergoeding, maaltijdcheques en een uitgebreid verlofstelsel
  • In kader van plaats- en tijdsonafhankelijk werken worden de nodige IT-werkmiddelen voorzien (o.a. IPhone SE met abonnement (€40/maand).
  • voor de verloning (afhankelijk van meeneembare relevante anciënniteit) verwijzen we naar de overzichtstabel (https://www.roeselare.be/sites/default/files/vacature/bijlage/Brutolonen%20A1a-A2a_10.pdf)
Deze job wordt niet langer aangeboden.

Andere jobs bij Stad Roeselare

Alle jobs Management

Populaire jobs in Management:

Interessante jobs elke week in je mailbox? Vervolledig je cv op Mijn Jobat en schrijf je in voor Jobat Express.

Roeselare - Tielt

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu

Deze job wordt niet langer aangeboden

Kenmerken

  • Functietype: Management
  • Sector: Overheid en Social Profit
  • Roeselare (standplaats)

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Helpdesk & support, Management, Overheid' jobs in Roeselare - Tielt meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.