Terug naar zoekresultaten Vorige

3 van 4

Volgende
Medi-Market

Trade Marketing Manager M/V

Nijvel

Medi-Market | Henegouwen | Onbepaalde duur, Voltijds

Staat 6 dagen op Jobat.be

Medi-Market Group is een Belgische onderneming actief in de gezondheids-en welzijnssector. Het bedrijf baat apotheken uit (Pharmacie by Medi-Market Group) en een aantal drogisterijen (Medi-Market Parapharmacies). Deze twee segmenten omvatten samen een dertigtal verkooppunten van 400 tot 1000 m² in België en Luxemburg. Het bedrijf heeft ook twee webshops (www.pharmaclic.be; www.medi-market.be) open voor Europa. De groep, die een sterke groei doormaakt, volgt een strategie van nauwe samenwerking met haar leveranciers om haar marketing/promotieplan samen te stellen. In deze context creëerde hij verschillende communicatiemiddelen binnen een interne "regie" om met de nationale merken (L'Oréal, Danone, Pierre Fabre, enz.) echte communicatiestrategieën te kunnen opzetten, zodat ze hun doelstellingen op het gebied van Trade Marketing kunnen bereiken. Medi-Market is op zoek naar een profiel van grote expertise, waarbij hij commercieel inzicht en marketingvisie combineert om de leiding te nemen van deze regie.

Om de groei van het bedrijf te bevorderen en om het team op de zetel te Nijvel te versterken is Medi-Market Group op zoek naar een:

Trade Marketing Manager M/V

Trade Marketing Manager M/V

Functieomschrijving

Als Trade Marketing Manager, legt u langetermijnrelaties vast met de productleveranciers van de entiteiten van de groep. U biedt hen samenwerkingsplannen aan die rekening houden met de doelstellingen van de leverancier en met de beschikbare tools van de mediaregie van Medi-Market.

Meer specifiek :

  • Op basis van de interne mediaregie-tools definieert u, met elk belangrijk Medi-Market partnermerk, een jaarlijkse communicatiestrategie en/of campagnes teneinde de communicatiedoelstellingen te bereiken op alle touchpoints en in elke fase van het funnel Medi-Market. U volgt de marketingcampagnes van de nationale merken van A tot Z, hun samenhang met de momentums, de business gerelateerde beperkingen en de merkcodes van Medi-Market op.
  • U zorgt voor een goede integratie van de communicatieplannen van de merken in de communicatie/promoplannen van de vestigingen van de groep, in goede samenwerking met de Aankoop- en Salesafdeling van Medi-Market.
  • U installeert en beheert op de on&offline media een set van KPI’s, gekoppeld aan de performance van de regietools. U past deze tools aan in een Agile logica. U organiseert, op een frequentie gedefinieerd met de merken, de evaluatie van de campagnes en implementeert de nodige aanpassingen voor de uitvoering van deze laatste.
  • U zet de huidige communicatietools van de mediaregie in challenge, biedt alternatieven en implementeert nieuwe fysieke of digitale tools met de belangrijkste partners. U bestudeert de mogelijkheden om de mediaregie open te stellen voor andere actoren “non leveranciers Medi-Market”.
  • Om uw verschillende missies uit te voeren mag u beroep doen op externe dienstverleners die u coördineert en budgettair beheert.
  • U bent verantwoordelijk voor de P&L van de interne mediaregie, voor het behalen van de doelstellingen die vastgesteld zijn in samenwerking met de Marketing Manager van de groep, en voor de coördinatie van de facturatie van leveranciers.
  • U houdt voortdurend toezicht op tools en trends die binnen uw verantwoordelijkheidsdomeinen vallen.

U rapporteert rechtstreeks aan de Marketingmanager van de groep.

Profiel

Opleiding en ervaring :

  • Opleiding Handelsingenieur, Bachelor in Marketing, Verkoop of gelijkwaardig.
  • Kennis van de farmaceutische/parafarmaceutische sector is een significante meerwaarde.
  • Mintens 3 jaar relevante ervaring in een commerciële of marketingfunctie (bijvoorbeeld als Account/Planner in een media- of reclamebureau) of als Sales/Category Manager van merken in de FMCG- of farmaceutische sector.

Beroeps- en technische vaardigheden :

  • Goede kennis van marketingactivatietechnieken en -methoden.
  • Goede kennis van statistische middelen en van reporting (voornamelijk Google Analytics & Excel).
  • Goede kennis van het Frans en het Nederlands.

Persoonlijke vaardigheden :

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.
  • Sterke organisatorische en coördinatievaardigheden.
  • Sterke analytische vaardigheden om statistieken te verwerken en te interpreteren.
  • U neemt graag initiatief en formuleert voorstellen (vooral op het gebied van zichtbaarheid, keuze van contactname, activeringsmethoden van klanten).
  • U staat open voor technologieën, nieuwe methoden en kwesties uitdagingen van Trade Marketing.
  • Teamgeest.

Aanbod

  • Tewerkstelling in de onmiddellijke omgeving van Nijvel (Waals-Brabant).
  • Vernieuwd werkplatform.
  • Voltijds contract van onbepaalde duur (38u/week).
  • Aantrekkelijk salarispakket in functie van de gevraagde kwalificaties en de uitgesproken ambitie. Stuk variabel loon op basis van de prestaties van de vooropgestelde regie.
  • Resultaatgericht management met grote ruimte voor autonomie en het nemen van initiatief.

Interesse?

.

Henegouwen

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu Solliciteer nu

Nog 29 dagen om te solliciteren

Kenmerken

Vereisten

  • Academische Bachelor
  • Minstens 2 jaar ervaring
  • Nederlands, Frans

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Solliciteer voor

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Marketing management' jobs in Henegouwen meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.