Terug naar zoekresultaten
Ville de Bruxelles - Stad Brussel

Technisch directeur bij het Departement Stedenbouw – Directie Vergunningen (M/V/X)

Brussel

Via Ville de Bruxelles - Stad Brussel

Het Departement Stedenbouw heeft als algemene missie toe te zien op de harmonieuze ordening van het grondgebied van de Stad Brussel en in te staan voor de oprichting en het onderhoud van de gebouwen van het openbaar patrimonium en monumenten van de Stad. Het beheert o.a. de stedenbouwkundige vergunningen en de milieuvergunningen, is belast met de controle inzake stedenbouw en leefmilieu en de controle op de openbare veiligheid en gezondheid. Het ontwikkelt de plannen en verordeningen op gemeentelijk vlak. Het bestudeert en verwezenlijkt projecten voor aanleg van nieuwe wegenis en groene ruimten en verschillende diensten die belast zijn met de mobiliteitsproblematiek, herwaarderingsacties en milieuraadgeving maken ook deel uit van het departement.

Directie Vergunningen is verantwoordelijk voor het Technisch beheer en opvolgen van de aanvragen voor stedenbouwkundige en milieuvergunningen:

  • Technische analyse van de ingediende aanvragen voor vergunningen, binnen de door de wet opgelegde termijnen
  • Ontwikkelen van tools en interne procedures die nodig zijn voor een efficiënte en kwaliteitsvolle technische opvolging
  • Coördinatie met de administratieve dienst om de vergunningen uit te reiken binnen de door de wet opgelegde termijnen

Technisch directeur bij het Departement Stedenbouw – Directie Vergunningen (M/V/X)

Functieomschrijving

De strategische doelstellingen van de Directie Vergunningen verwezenlijken en ze samen met de adjunct-directeurs naar een operationeel plan vertalen dat strookt met de door de overheden vastgelegde doelstellingen. De verschillende organisatorische eenheden coördineren en daarbij waken over de samenhang met de beslissingen die voor alle stadsdiensten werden genomen. Het Stadsbestuur vertegenwoordigen en instaan voor de wetgeving, de kwaliteit van het werk en de tevredenheid van de bevolking.

Taken:

  • In samenwerking met de adjunct-directeurs de strategie omzetten in een operationeel plan
  • De uitvoering van de doelstellingen van alle organisatorische eenheden van de Directie Vergunningen opvolgen en controleren (Technische Ondersteuning Vergunningen, Administratieve Ondersteuning Vergunningen, Controle Stedenbouw, samengesteld uit +/- 70 medewerkers)
  • De verschillende OE's coördineren en superviseren. Zorgen voor transversaliteit tussen de verschillende OE's van de directie
  • Een diagnose maken van de werking van de directie en acties voor verbetering voorstellen
  • De automatisering en de informatisering van de processen binnen de directie ontwikkelen om zo de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen
  • De functie-, functionerings-, evaluatie-, werkverzuimgesprekken voeren met de rechtstreekse medewerkers
  • De projectdragers ontvangen met als doel een opportuniteitsadvies jegens hen te verlenen
  • De nodige informatie meedelen aan de hiërarchie (staat van vordering van de dossiers, projecten enz.)
  • De Stad vertegenwoordigen in overlegcommissies en in alle interne en externe vergaderingen

Profiel

  1. Houder zijn van een diploma dat verband houdt met stedenbouw, architectuur, milieu, bouwtechnieken of technische en juridische aspecten met betrekking tot vastgoed

of

de specifieke interne bevorderingsvoorwaarden vervullen

  1. Relevante ervaring hebben in een leidinggevende functie op universitair niveau
  2. Ervaring/kennis hebben inzake overheidsopdrachten
  3. Kennis hebben over burgerlijk en/of administratief recht is een pluspunt

Aanbod

  • Tewerkstelling in statutair verband na het vervullen van alle benoemingsvoorwaarden (contractuele betrekking in de tussentijd)
  • Uurrooster: voltijds (flexibiliteit op het vlak van uurrooster)
  • Plaats van tewerkstelling: Brussel
  • Maandelijks nettoloon: 2.541,04 € (minimum)/3.733,71 € (maximum) (weddeschaal A7). Een berekening van het loon, rekening houdend met de familiale toestand, vroegere diensten, enz., kan bekomen worden bij de Dienst Geldelijke Loopbaan van het Departement HR, alle dagen tussen 8u30 en 12u30, op het nummer 02/279 24 40.
  • Bijkomende voordelen: maaltijdcheques, volledige terugbetaling van MIVB-abonnement en gedeeltelijke terugbetaling NMBS-abonnement, vrijstelling van het remgeld bij het UVC Brugmann, het UMC Sint-Pieter, het Jules Bordet Instituut en het UKZKF (Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola)

Om te solliciteren moet een sollicitatiedossier ingediend worden bij het Departement HR, samengesteld uit:

  • een brief waarin de sollicitatie wordt gemotiveerd;
  • een c.v.;
  • een fotokopie van het vereiste diploma.

Onvolledige kandidaturen worden niet in aanmerking genomen.

De afsluitingsdatum van de indiening van de kandidaturen is vrijdag 20 juli 2018.

Enkel sollicitaties ingediend via het online sollicitatieformulier worden in acht genomen!
(U ontvangt een bevestiging via email.)
Technisch probleem? Contacteer de IT helpdesk op + 32 2 738 02 60.

Deze job wordt niet langer aangeboden.

Andere jobs bij Talentfinder

Alle jobs Operations

Populaire jobs in Operations:

Interessante jobs elke week in je mailbox? Vervolledig je cv op Mijn Jobat en schrijf je in voor Jobat Express.

Brussel

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu

Deze job wordt niet langer aangeboden

Kenmerken

  • Functietype: Operations
  • Sector: Overheid en Social Profit
  • Brussel (standplaats)
  • Meer over het bedrijf

Vereisten

  • Master (Licentiaat; Universiteit of Hoger Onderwijs Lange Type)
  • Minstens 2 jaar ervaring
  • Nederlands, Frans

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Operations' jobs in Brussel meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.