Functieomschrijving
Voor een IT-bedrijf in de regio van Kortrijk zijn we op zoek naar een Service Desk Engineer. Als lid van de supportafdeling ben je het eerste aanspreekpunt voor de klanten en behandel je alle problemen gerelateerd aan software, netwerk en hardware. Daarnaast help je de klanten met minor changes van diverse aard (voornamelijk gericht op standaard Microsoft Windows Client/Server en LAN- & WAN-netwerkomgevingen). Het controleren van de monitoring alerts en het dagelijks nakijken van de back-ups remote behoren ook tot je takenpakket.
Profiel
Als service desk engineer heb je heel wat kennis van verschillende besturingssystemen, dit zowel Windows als Linux. Zaken als back-up, antivirus, firewalls, routers, telefonie en citrix klinken jou bekend in de oren. Daarnaast heb je ook kennis van TCP/IP, netwerktopologieën en Microsoft backoffice applications, zoals Exchange, SQL en ISA. Naast het Nederlands spreek je ook vloeiend Frans, kennis van Engels is een pluspunt. Je kan problemen verifiëren, registreren, analyseren en oplossen volgens de vooraf uitgewerkte procedures. Dankzij je communicatieve skills ben je in staat om de juiste prioriteiten te stellen. Een gezonde portie werkdruk of een moeilijk probleem schrikken jou niet af.
Aanbod
In dit groeiend bedrijf heerst een collegiale sfeer met een dynamische werkcultuur. Naast een boeiende, stabiele en leuke job krijg je ook de kans om je verder te ontplooien en mee te groeien met het bedrijf. Dit alles wordt verder ondersteund door een aantrekkelijk salaris.