Terug naar zoekresultaten Vorige

4 van 9

Volgende
Belfius Bank & Verzekeringen

Projectleider Virtual Assistance

Bij Belfius Bank & Verzekeringen

Staat 18 dagen op Jobat.be

Belfius is de enige 100 % Belgische bank-verzekeraar. Zijn klantenbestand omvat 3,5 miljoen particulieren, zelfstandigen, vrije beroepen en kmo's. Belfius is marktleider in de public & social sector en maakt een significante ontwikkeling door in het segment van de ondernemingen. Belfius speelt een vooraanstaande rol in de Belgische economie via diverse kanalen en merknamen dankzij een gecombineerd aanbod van bankproducten en levens- en niet-levensverzekeringen.

Als warme bank-verzekeraar wil Belfius ook de motor zijn van de samenleving en streeft het naar een hoge klantentevredenheid. De medewerkers van Belfius dragen actief bij tot die ambities. Daarom zet Belfius volop in op geëngageerde medewerkers, medewerkers die graag een extra inspanning doen, zich betrokken voelen bij de organisatie en mee de kar willen trekken.

Projectleider Virtual Assistance

Functieomschrijving

De Directie Customer Care & Contact Services beheert contacten met interne en externe klanten, voornamelijk voor Retail klanten. De directie is volop betrokken bij de strategische innovatieve digitale ontwikkelingen binnen Belfius, synchroniseert zijn functioneren met de evolutie in de agentschappen en centraliseert daarnaast ook het beheer van klachten.

De prioriteiten voor Customer Care & Contact Services, en dan meer specifiek voor Belfius Connect zijn:

  • het verminderen van directe “live” contacten met één van onze adviseurs  met weinig toegevoegde waarde voor de klant (zoals bv problemen bij aanmelden in digitaal kanaal);
  • de klant bij zijn contact met ons vanop afstand verder te kunnen helpen (zonder naar kantoor te sturen of dat hij ons dient terug te bellen) ;
    en het verhogen van sales.

Als projectleider binnen het domein “Virtual assistant” zal je een belangrijke rol spelen om de hierboven vermelde objectieven mee helpen te realiseren. Je zal dit ook doen samen met het team Customer Centricity. Customer Centricity is een ondersteunende afdeling binnen de directie Customer Care & Contact Services. Zij hebben als missie dat klanten bij elk “touchpoint”, hetzij via Selfservice (chatbots, FAQ, …), hetzij via een live contact met één van onze adviseurs, een zo goed mogelijk klantenbeleving hebben.

Dit betekent concreet dat dit contact voor de klant:

  • tegemoet kwam aan zijn behoefte (antwoord op zijn vraag);
  • snel en gemakkelijk ging.

Uit wat bestaat uw takenpakket?

  • het realiseren van Business en IT projecten in het kader van een end-to-end visie met inachtneming van de scope, de timing, de kwaliteit en het budget en dit op een cliëntgerichte en coherente manier over de kanalen heen;
  • het leiden, realiseren en coördineren van transversale, complexe, strategische IT & Non IT projecten binnen de bank met het oog op een coherente en klantvriendelijke uitvoering;
  • het leiden van transversale optimalisatieprojecten van end-to-end processen binnen de bank teneinde te komen tot een "client centric" organisatie;
  • optimaliseren, re-engineeren, stroomlijnen van de betrokken processen, waken over een coherente business architectuur en rekening houden met operational excellence.

Concreet betekent dit dat uw takenpakket bestaat uit o.a.:

  • het leiden van en meewerken aan projecten in het Virtual Assistant domein waar we streven naar “Selfservice before assisted service” en als doel hebben klanten en niet-klanten aan te zetten tot het gebruik van selfservice oplossingen zoals chatbots eerder dan te bellen/chatten/mailen met Belfius Connect;
  • behoefteanalyses & scoping voor zowel strategische business als IT projecten;
  • met alle betrokken domeinen/afdelingen afstemmen en onderhandelen om tot een coherente scope te komen;
  • de verschillende fases van het project plannen, opvolgen en erover rapporteren;
  • het projectteam functioneel leiden, challengen en motiveren;
  • projecten opleveren conform de afgesproken scope, budget, timing en kwaliteit;
  • de projectmethodologie toepassen;
  • de opleiding, tests, documentatie en procedures opvolgen;
  • de relaties en afhankelijkheid tussen de verschillende lopende projecten identificeren en beheren en erop anticiperen;
  • leiden van projecten om te komen tot optimale transversale processen met focus op operational excellence en customer experience;
  • in kaart brengen van AS IS en TO BE processen.

Profiel

  • universitair niveau of gelijkwaardig door ervaring;
  • tweetalig Nederlands-Frans;
  • uitstekende organisator en planner;
  • interesse in innovatieve technologieën;
  • analytisch inzicht en kritische ingesteldheid;
  • zin voor initiatief;
  • autonoom en creatief kunnen omgaan met de toegewezen opdrachten en samenhang tussen de projecten;
  • ervaring in projectmanagement;
  • goede relationele en communicatieve vaardigheden;
  • klantgericht;
  • goede kennis van de bank in het algemeen;
  • werkregime bij voorkeur 100% (minstens 80%).
Brussel

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu Solliciteer nu

Nog 42 dagen om te solliciteren

Kenmerken

Vereisten

  • Master (Licentiaat; Universiteit of Hoger Onderwijs Lange Type)
  • Minstens 2 jaar ervaring
  • Nederlands, Frans, Engels

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Solliciteer voor

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Project management' jobs in Brussel meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.