Maand 1: In deze job zal je je zeker niet vervelen! Als planner ben jij verantwoordelijk voor het opmaken en opvolgen van de planning voor een 20-tal servicetechniekers. We starten met:
- Het leren kennen van onze producten en diensten
- Het begrijpen van onze bedrijfsflow
- Je collega’s en de servicetechniekers leren kennen, zodat jullie elkaar maximaal kunnen bijstaan
- Het leren werken met onze planningstool, Navision
Tot maand 3: Nu je onze diensten en de werkflow onder de knie hebt, verwachten we dat je nu een stapje hoger schakelt. Na de interne kennismaking is het nu tijd om te leren inschatten hoe je een vlotte planning opmaakt:
- Volgens de behoefte van de klant, leer je aanvoelen welke servicetechnieker je naar welke klant stuurt
- Je volgt het ganse proces van inplannen, werkbonnen opvolgen en het gedane werk afronden, op
- Naast het plannen, ben je ook het aanspreekpunt voor servicetechniekers en lost hun problemen op (panne, ziekte, opdracht niet kunnen afwerken,…)
- Naast planning en contact met de techniekers, beantwoord je ook telefoontjes van klanten en plan je hun opdrachten in of geeft het door aan een commerciële collega
Maand 3 – 6: Ondertussen heb je de werking intern en extern helemaal beet. Tijd om het verschil te gaan maken!
- Je hebt nu het ganse proces onder de knie: Afspraken inplannen, planning opmaken, werkzaamheden opvolgen, weten waar iedereen is, vervolgopdrachten inplannen, klachten verwerken, gegevens voor facturatie voorbereiden en oplossingen bedenken in onvoorziene omstandigheden
- Dankzij jouw accuraatheid en vlotte planning kunnen de servicetechniekers een optimale service bieden aan onze klanten