Terug naar zoekresultaten
USG Professionals HR

Payroll Officer

Via USG Professionals HR

Staat 14 dagen op Jobat.be

Onze klant is ter versterking van het payroll team op zoek naar een nieuwe collega!

Payroll Officer

Functieomschrijving

Doel van de functie:
Algemene ondersteuning van het rewarding proces ten einde een doorzichtige, correcte en up-to-date personeelsadministratie en salarisbetaling te kunnen verzekeren en de nodige rapportage naar alle betrokkenen te verstrekken (Belux).

1 Correcte salarisbetaling verzekeren België/Luxemburg)
Realiseren van een foutloze verwerking van salaris en personeelsgegevens
• Opvolgen van alle vaste – en variabele salariscomponenten de gegevens verwerken in een loonsoftware-systeem
• Verzamelen van alle elementen van maandelijkse commissielonen en voorschotten variabel loon
• Verwerken van de cijfers in file verkopers
• Verwerken van variabele elementen voor sales personeel
• Opmaken van individuele commissietabellen en trimestriële afrekeningen
• Opmaken van algemene maandelijks variabel loonlijst ter voorbereiding van loonafsluiting
• Afsluiten van alle loon gebonden gegevens, doorsturen via internet naar het sociaal secretariaat
• Nakijken van de controleberekening, eventueel de nodige correcties doorvoeren, controle-run laten goedkeuren door Coördinator, definitief doorsturen van de gegevens naar het sociale secretariaat.
• Verwerken van de output, verdelen van de loonbrieven, indien nodig sociale documenten opmaken, de bestelling van de maaltijdcheques controleren, indien nodig opdracht geven tot nabetalingen.
2 Invoer en verwerken van HR gerelateerde gegeven in automatiseringssystemen
• Beheer en onderhoud van automatiseringssystemen i.v.m. tijdsregistratie en optimaliseren omtrent de gebruikte tools
• Correcte invoer, wijziging en update van de personeelsgegevens in HR system
• Checken van correcte uitwisseling van gegevens tussen HR systems
• Occasioneel steekproeven uitvoeren om de correctheid van de gegevens van de personeelsadministratie na te gaan (bv functiewijzigingen,…) en eventueel in te grijpen waar nodig
• Indien nodig zelf wijzigingen in de personeelsgegevens invoeren (bv. nieuwe personeelsleden
• Trouble shooting in geval van klachten over het beheer van de personeelsgegevens
3 Ondersteuning van rewarding proces (Belux)
Verstrekken van informatie aan medewerkers/leidinggevenden en duidelijkheid verschaffen bij die medewerkers omtrent de salarisbetaling c.a.
• Toelichten van de salarisstroken aan individuele medewerkers
• Zo nodig voeren van correspondentie m.b.t. de betalingsverwerking
• Op verzoek maken van (pro-forma) bruto/netto berekeningen
Informeren, toelichten en rapporteren omtrent wijzigingen in sociale wetgeving, reglementen en loonbelasting
4 Administratief beheren van personeelsverzekeringen
Algemene ondersteuning en administratief beheren van Personeelsverzekeringen (o.a Hospitalisatieverzekering, Arbeidsongeval, Privé-ongeval, Groepsverzekeringen…), teneinde de rechten van het inkomend- actief en uitgaand personeel te volgen
• Rechten en premies updaten en in orde brengen volgens de wijzigingen van het personeelbestand en op basis van de input van verzekeringsmaatschappijen en medewerkers via HR front.
• Verstrekken van informatie aan HR front/medewerkers/verzekeringsmaatschappijen
• Administratief regelen van inkomende en uitgaande pensioenrechten met het actuarisbureau, alsmede groepsverzekeringsmaatschappijen
• Betalingen opvolgen, laten uitvoeren en registreren
• Administratieve formaliteiten i.v.m. wettelijke verplichtingen van het Pensioenfonds, de groepsverzekeringsmaatschappijen, CMFA, auditbedrijf en dergelijke in samenwerking .
5 Algemene ondersteuning van de HR processen
Voorbereiden van allerlei berekeningen en inlichtingen omtrent loon voorwaarden en tewerkstelling.
Met behulp van de beschikbare rapportgenerator.
• Budget, loonkosten, werkgeverslasten
• Berekening verbrekings- en uitwinningsvergoedingen
• Extra wettelijke pensioengegevens
• Allerlei controles (belastingen, RVA, sociale inspectie,…)
• Vragenlijsten en enquêtes
• Verklaringen arbeidsongeval.


6 Comp & ben werkzaamheden op een correcte en nauwkeurige wijze uitvoeren en overdragen

Up-to-date houden van kennis en het volgen van de ontwikkelingen m.b.t. het vakgebied, alsmede het documenteren daarvan.
• Volgen van de ontwikkelingen op het gebied van de sociale wetgeving, loonbelasting en salarisadministratie.
• Maken van een vertaalslag van de consequenties naar een voor het bedrijf correct te voeren salarisadministratie.
• Documenteren en vastleggen van deze kennis met toegankelijkheid door andere om het voeren van een correcte salarisadministratie te waarborgen.
7 Verantwoordelijk om te werken volgens de in het kwaliteits-, veiligheids-, welzijns- en milieusysteem vermelde richtlijnen, de richtlijnen van SOx (Sarbanes-Oxley-wetgeving), Code of conduct en ISMS (Information Security Management System), het signaleren van knelpunten en doen van voorstellen ter verbetering, teneinde bij te dragen tot het wettelijk en fiscaal verantwoord opereren van de onderneming, tot een steeds hogere interne en externe klantentevredenheid en tot een eenduidigere, veiligere, gezondere en milieubewustere manier van werken.
1. Kennis nemen van en werken in de geest van het door de directie geformuleerde kwaliteits-, veiligheids-, welzijns- en milieubeleid en de ISMS, Code of Conduct en wettelijke SOx-richtlijnen.
2.Correct toepassen van de in de kwaliteits-, veiligheids-, welzijns- en milieusystemen en in ISMS, Code Of Conduct en SOx beschreven procedures en instructies. Signaleren van wijzigingen, verbeteringen of beveiligingsincidenten aan de directe leiding.
3. Eigen verantwoordelijkheid nemen in een continu streven naar een hogere tevredenheid van interne en externe klanten.


  

Profiel

• Bachelor diploma
• Minstens 2 jaar ervaring in payroll
• Kennis van sociale wetgeving
• Goede kennis NL-FR

Aanbod

Een marktconform salaris met extralegale voordelen. Je maakt deel uit van een leuk team.
Vilvoorde - Zaventem

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu Solliciteer nu

Nog 14 dagen om te solliciteren

Kenmerken

  • Functietype: Payroll & loonadministratie
  • Sector: Apparatuur
  • Vilvoorde (standplaats)
  • Meer over het bedrijf

Vereisten

  • Professionele Bachelor (Hoger Onderwijs Korte Type)
  • Minstens 2 jaar ervaring
  • Nederlands, Frans

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Solliciteer voor

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Payroll & loonadministratie' jobs in Vilvoorde - Zaventem meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.