Terug naar zoekresultaten Vorige

9 van 12

Volgende
Touring

Marketing data analyst

Brussel, Etterbeek

Via Touring

Staat 60 dagen op Jobat.be

Touring is meer dan alleen maar gele wagentjes langs de weg. Touring is een toonaangevende speler in de wereld van mobiliteit en reizen. Elke dag laten we onze klanten zorgeloos genieten van een actief leven. Zetten we ons in voor hun veiligheid en mobiliteit, in België en in het buitenland. Creëren we nieuwe producten die inspelen op de veranderende verwachtingen van de klant. Touring is permanent op zoek naar gemotiveerde professionals (m/v) met uiteenlopende profielen.

Marketing data analyst

Functieomschrijving

Binnen de rol als Marketing data analyst zijn o.a. volgende taken jouw verantwoordelijkheid :

  • Op gebied van Reporting
    • Je stelt analyses, rapporten en KPI’s op die een heldere kijk geven op de business en die je toestaan inzicht te brengen en toepasbare informatie te gebruiken. Je bent verantwoordelijk voor het vergaren van data in de verschillende systemen en op basis hiervan het opstellen en uitdraaien van de rapporten in de reporting tool (Business Objects).
    • Je rapporteert en communiceert pro-actief aan het management, het IT Business Intelligence team en de verschillende stakeholders binnen het bedrijf.
    • Je stelt business requirements op voor zowel rapporten, data collection en data quality op basis van de noden van de verschillende Sales & Marketing Teams. Je werkt hiervoor samen met BI & Analysten om eveneens systeem requirements te bepalen.
    • Je helpt je interne stakeholders meer zelfredzaam te maken zodat zij zelf (eenvoudige) rapporten en lijsten kunnen samenstellen.
  • Op gebied van Campaigning
    • Je stelt business requirements op voor de tools die nodig zijn opdat de marketing afdeling op een efficiënte manier campagnes kan opzetten en opvolgen.
    • Je werkt samen met de IT teams voor het opzetten van de campaigning tools in overeensteming met de requirements.
    • Je ondersteunt de Marketing en Sales teams bij het samenstellen & trekken van targetting lijsten, in lijn met de objectieven en de segmenten van elke campagne. Je zorgt actief voor ondersteuning van collega’s om de criteria te vertalen naar concrete variabelen in de tools voor het opstellen van lijsten.
  • Op gebied van Marktonderzoek
    • Je werkt kwantitatieve en kwalitatieve marktstudies uitwerken en coördineert deze ook, om op de hoogte te zijn van de consumententrends, de consumentenbehoeften te detecteren en je evalueert huidige aanbod van Touring in termen van producten en diensten voor de consumenten en de leden. Je meet hierdoor eveneens het imago en de naamsbekendheid van het bedrijf.
    • Je analyseert en interpreteert studieresultaten om deze intern te communiceren om zo strategische beslissingen te ondersteunen.
    • Je begeleidt interne departementen met als doel de juiste meetinstrumenten toe te passen in het innovatieproces.

Profiel

  • Je bent perfect tweetalig Nederlands - Frans en je hebt een goede kennis van het Engels.
  • Je behaalde een Master, liefst in economische wetenschappen, marketing of economie (of gelijkwaardig) en je hebt minimum 3 jaar ervaring in een soortgelijke job (marketing data analyst, marktanalyse, data reporting,...).
  • Je bent heel analytisch ingesteld, volgt resultaten op en legt heel makkelijk linken tussen verschillende types van data.
  • Je beschikt over bewezen ervaring in het opstellen van rapporten, Excel heeft geen geheimen meer voor jou. Kennis van Business Objects is een grote troef.
  • Je bezit de capaciteit om snel gegevens en informatie op te nemen en hieruit de nodige minimum vereisten te distilleren of conclusies te trekken om een tool of een campagne vlot te laten verlopen.
  • Je communiceert vlot in beide landstalen en je past je aan het niveau van je gesprekspartner aan.
  • Je relationele vaardigheden staan je toe om credibiliteit te verwerven en kwalitatief advies uit te brengen.
  • Je bouwt relaties op met collega’s en senior management, je bent een team-player die even goed autonoom kan werken.
  • Je gaat steeds voor kwaliteit en klantentevredenheid.
  • Je bent sterk in organiseren en plannen en je handelt eveneens proactief.
  • Je houdt ervan jezelf te ontwikkelen en continu bij te leren, je stelt jezelf af en toe in vraag.
  • Je bent heel stressbestendig.

Aanbod

  • Een boeiende functie met ruimte voor initiatief in een informele werksfeer.
  • Een marktconform salaris aangevuld met diverse extralegale voordelen.
  • De opportuniteit om te werken voor een succesvolle marktleider.
  • Opleidingskansen in je vakgebied.
  • Centraal gelegen in Brussel en vlot bereikbaar met openbaar vervoer (op wandelafstand van het metrostation Kunst-Wet en de treinstations Centraal en Schuman).

Enkel sollicitaties ingediend via het online sollicitatieformulier worden in acht genomen!
(U ontvangt een bevestiging via email.)
Technisch probleem? Contacteer de IT helpdesk op + 32 2 739 62 28.

Brussel

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu Solliciteer nu

Nog 9 dagen om te solliciteren

Kenmerken

Vereisten

  • Bachelor na Bachelor
  • Minstens 2 jaar ervaring
  • Nederlands, Frans, Engels

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Solliciteer voor

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Marktonderzoek en -analyse' jobs in Brussel meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.