Terug naar zoekresultaten Vorige

9 van 27

Volgende

Manager B2C Billing & Settlement (m/f)

Bij EDF Luminus

Staat 28 dagen op Jobat.be

Onze 1600 medewerkers zetten zich elke dag in om van EDF Luminus de eerste energiepartner van onze klanten te maken die hen vooruitgang en comfort biedt dankzij onze 5-sterrenservice, onze innoverende en duurzame oplossingen, de wereldwijde expertise van EDF en onze sterke lokale verankering. #Power2Progress

We investeren in de productie van hernieuwbare energie en in energie-efficiëntiediensten om de klimaatopwarming te bestrijden en onze klanten te helpen hun energiefactuur te verminderen. Tot slot ontwikkelen we oplossingen rond flexibiliteit om het evenwicht tussen vraag en aanbod te bevorderen en bij te dragen aan de bevoorradingszekerheid.

Manager B2C Billing & Settlement (m/f)

Functieomschrijving

Missie

De Billing Team Manager maakt deel uit van het Billing & Collection team binnen de Retail afdeling van EDF Luminus en rapporteert rechtstreeks aan de Manager B2C Billing & Settlement. Het Billing & Collection team is verantwoordelijk voor de billing en collection processen en heeft tot doel een correcte en tijdige facturatie te verzorgen met een hoge klantentevredenheid en een zo laag mogelijk financieel risico (bad debt) en dit voor 1,2 mln. klanten.
Als operationeel team manager draagt hij/zij bij tot het behalen van deze doelstellingen door het efficiënt leiden van een team van billing en/of collections experten. Hij/zij is een rolmodel van empowerment voor de teamleden, motiveert en coacht de teamleden steunend op zijn/haar ervaring in billing en/of collections operationele business units.
De Billing Team Manager werkt samen met de andere leden van het Billing & Collection team om samen de kwantitatieve en kwalitatieve KPI’s te bewaken en daar waar nodig acties initiëren ten einde de vooropgestelde targets te bereiken, incl. als back up van andere Team Managers.

TakenpakketHet Billing Team is verantwoordelijk voor :
  • Organiseren van het volledige operationele billing process (billing-invoicing-printing data, collections data verzamelen en ingrijpen indien nodig om altijd compleet, correct en binnen de geldende tijdslimieten te factureren)
  • Oppikken dagelijkse fall out en duidelijke communicatie met (zowel interne als externe) klanten bij financieel en/of commercieel risico
  • Scope = professionele en residentiele elektriciteits- en gasklanten in zowel Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

De Billing Team Manager is in het bijzonder verantwoordelijk voor :
  • Dagelijkse planning en organisatie van de coretaken (vnl. data-, billing- en invoicing fall out)
  • Dagelijkse administratie van het billing team (planning, sturen van de workload, verlofaanvragen,…)
  • Motiveren en coachen op team en individueel niveau (o.a. via 121 gesprekken)
  • Problemen oplossen en escaleren indien nodig
  • Implementatie en opvolgen van projecten in de operationele run
  • Het behalen van de team objectieven en KPI’s
  • Verzekeren van de goede kwaliteit en van continue verbetering van de werking van het team
  • Identificeren & uitwerken opportuniteiten voor kostefficiëntie
  • Rapporteren en verbeteren van de processen
  • Onderhouden van goede relaties met derde partijen als vertegenwoordiger van Billing & Collection team en/of EDF Luminus (IT, HR, printpartner,…)

Profiel

Kennis/Ervaring
  • Minimum Bachelor opleiding met financiële background
  • 3 tot 5 jaar relevante ervaring in een billing en/of collections business unit
  • People management skills : goede coaching skills, actief luisteren, leiderschap, empathie, conflict management, team builder, goede communicator
  • Project management skills : time management, gestructureerd werken, helicopter view, presentatie skills
  • Taak management skills : goed georganiseerd, punctueel, problem solver
  • Attitude : open minded, enthousiast, klantgedreven, flexibel, kwaliteitsgericht, pro-actief, initiatiefnemend
  • Bewezen ervaring in het aansturen van teams
  • Talenkennis : vlotte kennis van het Nederlands en/of het Frans en goed Engels
  • Goede kennis van MS Office tools, SAP-ISU en/of Salesforce
  • Ervaring in de energiesector is een pluspunt

Aanbod

Er zijn minstens 4 goede redenen om bij ons te komen werken

EDF Luminus is een echte specialist in energie-oplossingen.
EDF Luminus blijft evolueren in een markt die steeds uitdagender wordt. Omdat we onze groene beloften effectief waarmaken, zijn we toonaangevend in duurzame energie. Onze eigen energie? Die wordt gevormd door onze mensen! Als rasechte ondernemers zetten zij elke dag veranderingen in gang. Ze innoveren volop en verbeteren zo continu onze diensten. Zodat onze klanten altijd kunnen rekenen op een absolute vijfsterrenservice.

We bieden je een wereld vol kansen.
Bij EDF Luminus sta je nooit stil. Hier ontdek je steeds nieuwe carrièrekansen: lokaal, maar ook internationaal. Je leert voortdurend bij dankzij innovatieve projecten en actieve kennisdeling.

Onze mensen maken het verschil.
EDF Luminus verwacht van zijn mensen dat ze altijd verantwoord handelen in de samenleving. Zelf nemen we onze verantwoordelijkheid door medewerkers actief te begeleiden en hun groei te steunen.

Bij ons groei je elke dag.
Onze mensen nemen hun carrière in eigen handen. Om uit te groeien tot experts in hun vak, breiden ze continu hun vaardigheden uit. Dankzij hun uitgebreide netwerk blijven ze bovendien bijleren.
Limburg

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu Solliciteer nu

Nog 11 dagen om te solliciteren

Kenmerken

Vereisten

  • Master (Licentiaat; Universiteit of Hoger Onderwijs Lange Type)

Aanbod

  • Voltijds

Solliciteer voor

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Customer service, Operations' jobs in Limburg meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.