Terug naar zoekresultaten
Conessence

HOOFDBOEKHOUDER - FINANCE MANAGER

Via Conessence

Staat 11 dagen op Jobat.be

HOOFDBOEKHOUDER - FINANCE MANAGER

Functieomschrijving

  • Het takenpakket van de boekhouder – financieel beheerder bestaat ongeveer uit
    ½ boekhouding en ½ financieel beheer
  • De volledige stroom van aankoopfacturen verwerken, verkoopfacturen opmaken, inboeken en kas en financiële stromen inboeken en controleren, alsook de betalingen van leveranciers en klanten opvolgen
  • De financiële stromen identificeren doorheen de opeenvolgende stappen van de operationele processen, in de verkoopkanalen, in de systemen en de kassa, voor de verschillende betalingsmethodes,…
  • Op basis hiervan het volledige financiële beheer opnemen: opvolging/verwerking van de facturen, de uitgaven en inkomsten, de investeringen, de tekorten, de voorziene en onvoorziene kosten, personeelskosten (alle facetten)
  • De monitoring en regelmatige rapportering betreffende de financiële bewegingen uitbouwen en garanderen
  • Op basis van relevante elementen de rapportering uitbreiden tot een ‘forecasting’ luik (vooruitzichten, inschattingen/verwachtingen) met onderbouwde doelstellingen
  • Alle mogelijke verbeteracties en specifieke initiatieven in één of meerdere takken van het bedrijf ondersteunen met de nodige financiële en operationele cijfermateriaal
  • Actieve participatie en contributie in management vergaderingen
  • Kennis verwerven van de processen en deze in kaart brengen

Profiel

  • Je behaalde een Master/Bachelor diploma na een opleiding waarin boekhouding, financieel management, en/of bedrijfsbeheer een belangrijk luik vormt en/of je hebt een aantal jaren relevante ervaring in een financiële functie met voldoende brede scope en met expliciete verantwoordelijkheden.
  • Je hebt verworven inzichten in de verschillende aspecten van financiële processen, in boekhoudkundige verwerking, in systemen & tools die financieel beheer en rapportering ondersteunen en/of automatiseren.
  • Je kan de vertaalslag maken tussen de financiële stromen van kosten, uitgaven, inkomsten, investeringen enz. enerzijds en een business plan met adequate rapportering anderzijds
  • Kennis van Microsoft Office (voor Excel)
  • Je bent betrouwbaar, gedreven, leergierig, accuraat en hebt oog voor detail
  • Communiceert open, volledig en correct
  • Neemt initiatief en werkt oplossingsgericht en zelfstandig
  • Efficiënt gebruik van cijfermateriaal
  • Werkt gestructureerd en constructief, en kan zelf overzichtelijke structuur aanbrengen
  • Weet hoofdlijnen en prioriteiten te identificeren en het overzicht te behouden
  • Vlotte omgang en loyale houding naar klanten, leveranciers, collega’s en meerderen
  • Nederlands, kennis Frans en Engels is een pluspunt

Aanbod

  • Fulltime: 38 uur/week, 5 dagen/week
  • Vast contract
  • Correcte verloning met extra legale voordelen:
    maaltijdcheques, gsm-abonnement, laptop
  • Werkzekerheid in een groeiend bedrijf
  • Doorgroeimogelijkheden
Gent

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu Solliciteer nu

Nog 28 dagen om te solliciteren

Kenmerken

  • Functietype: Accounting
  • Sector: Grondstoffen, Landbouw en Voeding
  • Gentbrugge (standplaats)
  • Meer over het bedrijf

Vereisten

  • Master (Licentiaat; Universiteit of Hoger Onderwijs Lange Type)

Aanbod

  • Voltijds

Solliciteer voor

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Accounting' jobs in Gent meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.