Terug naar zoekresultaten
Accent

General Ledger Accountant

Via Accent

Accent Jobs is een uitzend selectiebedrijf dat de flexibiliteit van een uitzendbureau combineert met de kwaliteit van een selectiebedrijf.
Er worden enkel jobs aangeboden die uitzicht bieden op een vast contract.
Dit wordt mogelijk gemaakt door de 700 gepassioneerde medewerkers die elke dag meer dan 12.000 mensen aan een job helpen.
Met 230 kantoren heeft Accent Jobs het grootste kantorennetwerk van België.

General Ledger Accountant

Functieomschrijving

Je controleert en analyseert het grootboek en zijn subadministraties op juistheid tijdigheid volledigheid van de daarin opgenomen financiële informatie. Signaleert onvolkomenheden en eventuele correcties. Je zorgt voor het invoeren controleren en boeken van grootboekmutaties. Je controleert de mutaties in het inkoopdagboek en boekt eventuele correcties. Je bent verantwoordelijk voor het voeren van de juiste volledige en tijdige afhandeling van de administratieve processen voor een of meerdere juridische of bedrijfseconomische entiteiten. Je houdt de administratie van de vaste activa bij volgens verschillende rapporteringvereisten. Je verzorgt de aansluitingen van grootboek en subadministratie lost ontstane verschillen via een pro-actieve structurele manier op. Je verricht diverse werkzaamheden o.m. samenstellen van cijfermatige overzichten en rapportages archiveren van bestanden levert een bijdrage aan het tot stand komen van kwartaal en maand rapportages en jaarstukken volgens verschillende rapporteringsvereisten (bedrijfseconomisch dan wel fiscaal). Je bewaakt intercompany verrekeningen en zoekt waar nodig structureel naar oplossingen voor knelpunten. Je staat als contactpersoon tussen de operationele entiteiten en het financiële verwerkingsproces binnen het SSC en daarbuiten voor de RWI-organisatie je coördineert een continue interne communicatie met verschillende afdelingen zowel binnen als buiten het SSC (AP AR/CD PSA Sales Controlling Reporting & Consolidation Procurement). Je fungeert als contactpersoon voor diverse externe stakeholders o.a. accountants belastingdiensten adviseurs overheidsinstellingen banken klanten en leveranciers. Je draagt zorg voor de samenstelling van periodieke en ad-hoc rapportages /aangiften zoals gevraagd/vereist door wetgever belastingdienst accountant / commissaris stakeholders etc. Je maakt per kwartaal balansdossiers op volgens de intern opgelegde richtlijnen. Verantwoordt hiervoor de saldi op de balansrekeningen en voorziet de nodige documentatie hieromtrent. Je stelt maandelijks de bedrijfseconomische resultaatbepaling op. Bereidt hiervoor de nodige boekingen voor de maandafsluiting voor en boekt deze in het systeem. Vergelijkt het maandresultaat met dat van de vorige periode en geeft verantwoording voor mogelijke discrepanties. Verricht de nodige stappen zelfstandig binnen een administratie (opstellen verslag opsplitsing per deelstroom …) en overlegt hieromtrent met de controller.

Profiel

Minimaal Bachelor werk- en denkniveau in financiële richting.

Grondige kennis van financiële wet- en regelgeving (fiscaliteit IFRS-rapporteringsvereisten) is een troef
Bij voorkeur ervaring met de inrichting en bewaking van financiële processen en administraties
Kennis van financiële en administratieve systemen vaktechnische kennis oa IFRS fiscaliteit jaarrekeningrecht boekhoudrecht vennootschapsrecht consolidatie

Talenkennis: Nederland – Frans – Engels

2 tot 5 jaar relevante ervaring in een all-round uitvoerende financiële positie

Aanbod

Bij Accent Jobs weten we dat de arbeidsmarkt uit verschillende doelgroepen bestaat elk met eigen wensen en eisen.
Om die diversiteit het hoofd te kunnen bieden zijn er verschillende gespecialiseerde afdelingen opgericht.
Zo kunnen we iedereen helpen met kennis van zaken.
Tijdens het sollicitatieproces staan we je graag als jobcoach bij met raad en daad. Ons doel samen met jou de gepaste job vinden.
Limburg

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu

Deze job wordt niet langer aangeboden

Kenmerken

Vereisten

  • Professionele Bachelor (Hoger Onderwijs Korte Type)
  • Nederlands

Aanbod

  • Voltijds

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Administratie' jobs in Limburg meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.