Terug naar zoekresultaten
XPO Logistics

Contract Manager/Customer Service Manager

Via XPO Logistics

Staat 10 dagen op Jobat.be

XPO Logistics is een wereldwijde top-10 leverancier van supply chain oplossingen. XPO telt meer dan 89.000 werknemers, verspreid over 1440 vestigingen in 33 landen. Onze diensten richten zich op 3 domeinen: logistics solutions, transport en global forwarding.

In België geven meer dan 750 enthousiaste medewerkers elke dag het beste van zichzelf. Dit gekoppeld aan de wil te blijven groeien, maakt van XPO Logistics een bedrijf met toekomst.

Om ons team te versterken zijn wij op zoek naar een Contract Manager/Customer Service Manager.

Contract Manager/Customer Service Manager

Functieomschrijving

Operationeel
  • Instaan voor de ontwikkeling van lange termijn partnerships met de key accounts en de verdere uitbouw van de klantenportefeuille.
  • Beheren van huidige en toekomstige klanten met oog op kwaliteits- en kostenoptimalisatie.
  • Vertalen van klantenbehoeften en -verwachtingen naar een efficiënte logistieke dienstverlening.
  • Superviseren en ondersteunen van de uitvoering van deze logistieke dienstverlening.  
  • Legaal opvolgen van alle lopende klantencontracten, borgen van contractverlengingen en opstellen van nieuwe contracten.
  • Beheren van het klantendashboard (opvolgen van KPI’s, kwaliteit en SLA’s) en uitvoeren van diverse operationele rapporteringen (periodiek en ad-hoc).
  • Instaan voor regelmatige klantenbezoeken en samen met klanten business reviews uitvoeren.
  • Leiden van verbeterprojecten inzake contract management/customer service en participeren in andere projectgroepen.
  • Intern communiceren van klantencontracten (o.a. prijsafspraken, leverings- en betalingstermijnen) om een vlotte dienstverlening te kunnen garanderen.
  • Ondersteuning bieden bij de opmaak van de jaarlijkse budgetten en verantwoordelijkheid dragen voor het implementeren en monitoren van deze budgetten.
  • Opvolgen van tends en opportuniteiten in de sector.
  • Proactief deelnemen aan het maandelijkse management team overleg van de business unit.
 People Management
  • Aanwerven, trainen, ontwikkelen en aansturen van alle direct reports binnen de afgesproken budgetten.
  • Jaarlijkse evaluatiegesprekken (incl. vooropstellen van doelen) voeren met alle direct reports.
  • Zorgen voor een efficiënte personeelsplanning en –administratie.
  • Proactief ondersteunen van het operationele management.  
 Communicatie
  • Hanteren van passende en effectieve communicatiekanalen met klanten, leveranciers, peers, werknemers, ...
  • Optreden als ambassadeur van de organisatie.
  • Fungeren als woordvoerder die verantwoordelijk is voor externe communicatie (crisismanagement, autoriteiten en communicatie met media).
 Commercieel
  • Voorbereiden en leiden van contractonderhandelingen en tenders (i.s.m. BU Director).
  • Het opstellen van nieuwe klantencontracten.
  • Handhaven van klantenrelaties.
  • Het verzekeren van een efficiënte en kostenbewuste organisatie.
 Quality, Health, Safety & Environment (QHSE) en Food-Safety
  • Verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid en de doelstellingen inzake QHSE & Food-safety binnen de customer service afdeling.
  • Voorstellen uitwerken en input geven over verbeterinitiatieven inzake QHSE & Food-safety binnen de customer service afdeling.

Profiel

Opleiding
  • Master in een economische of logistieke richting (of gelijkwaardig door ervaring).
 Ervaring
  • 3 tot 5 jaar ervaring in een gelijkwaardige functie in een logistieke omgeving.
 Talen
  • Nederlands – zeer goed
  • Frans – zeer goed
  • Engels – zeer goed
IT
  • Grondige kennis van MS Office.
  • Kennis van een TMS & WMS.
 Overige
  • Kennis van Lean filosofie en methodieken.

Aanbod

XPO Logistics biedt je een boeiende job, met autonomie en verantwoordelijkheden, in een sterk groeiende multinational. We zorgen voor een doorgedreven opleiding, een marktconform salaris en een interessant pakket extra legale voordelen.
 
Meer weten over XPO Logistics? Bekijk dan onderstaande video of bezoek onze website https://be.xpo.com/nl
https://www.youtube.com/watch?v=ZgFyx6njy9c

 
Asse

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu Solliciteer nu

Nog 29 dagen om te solliciteren

Kenmerken

  • Functietype: Customer service
  • Sector: Logistiek, Transport en Handling
  • Zellik (standplaats)
  • Meer over het bedrijf

Vereisten

  • Master (Licentiaat; Universiteit of Hoger Onderwijs Lange Type)
  • Minstens 2 jaar ervaring
  • Frans, Engels

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Solliciteer voor

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Customer service' jobs in Asse meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.