Terug naar zoekresultaten Vorige

6 van 94

Volgende
parking.brussels

BOEKHOUDER

Bij parking.brussels

Staat 1 dag op Jobat.be

parking.brussels is een jonge dynamische overheidsinstelling. Ons motto ‘beter parkeren om beter te bewegen’ vat onze ambitieuze visie goed samen. Parkeren in Brussel is een hele uitdaging. Ons doel is de parkeerregels in het hele Brusselse Gewest te harmoniseren in samenwerking met de 19 gemeenten, met het oog op de verbetering van de mobiliteit. Met een gemotiveerd team werken we dus aan een leefbaar Brussel, rekening houdend met de parkeerbehoeften. Omdat parking.brussels een snel groeiend agentschap is, zijn we op zoek naar nieuwe collega’s.

BOEKHOUDER

Functieomschrijving

Onder de verantwoordelijkheid van - en in samenwerking met - de verantwoordelijke Financiën en Begroting, verzorgt u de financiële controleopdrachten. Eventueel coördineert, ondersteunt, controleert en verricht u verschillende taken in het begrotings- en boekhoudproces waarvoor de dienst instaat, om gepaste rapporten te produceren en een betrouwbare boekhouding te bieden. U organiseert en verifieert de boekhoudprocessen om de rapporten op tijd en met optimale resultaten af te leveren.
 
VERANTWOORDELIJKHEDEN EN TAKEN (niet-exhaustieve lijst):
 
Voornaamste doelstellingen:
  • De boekhouding verzorgen van A tot Z.
  • De boekhoudverrichtingen opstellen, uitvoeren, monitoren en controleren.
  • Waken over de toepassing van de procedures en normen op het vlak van boekhouding en begroting.
  • Toezien op de regelmatigheid en juistheid van de boekhoudverrichtingen opdat de boekhoudkundige staten binnen de vereiste termijn en in de vereiste vorm worden aangemaakt.
  • Het dagelijkse beheer, de monitoring, de controle en de betaling van de facturen verzekeren.
  • De database beheren en de inventaris up-to-date houden.
  • Synthesedocumenten verzamelen en bewerken met betrekking tot de financiële informatie van de onderneming (afschrijvingen, voorzieningen, regularisaties, belastingen op het resultaat).
  • Een gepast inningsbeleid te implementeren om zo de facturering van de prestaties en verkorting van de termijn waarbinnen klanten betalen te garanderen.
  • De analytische boekhouding voeren per gemeente.
  • Het afsluiten van de rekeningen verzekeren.
  • De informatie doorgeven aan de financieel verantwoordelijke.
Secundaire doelstellingen:
  • De financiële informatie van de openbare parkings controleren.
  • Periodieke controlerapporten opstellen.
  • Contacten onderhouden met de ondernemingen, de betaalinstellingen en de Rekenkamer.
  • De activiteiten ondersteunen van de dienst Financiën en Begroting.
  • Feedback geven aan de financieel verantwoordelijke.

Profiel

Opleiding:

  • U bezit een graduaatsdiploma in het domein Boekhouding of Financiën.

Technische competenties:

  • U hebt ervaring in een gelijkaardige functie.
  • U bezit een goede kennis van de tweede landstaal of u bent bereid te investeren in een opleidingsprogramma.
  • U beheerst de MS Office Suite.
  • Kennis van de softwaretoepassingen PIA en SAP vormt een troef.
  • Uw beheersing van Excel is perfect.
  • Kennis van overheidsboekhouding is een pluspunt.
  • U communiceert zowel schriftelijk als mondeling op een vlotte, duidelijke en gestructureerde manier.

Gedragsgerichte competenties:

  • Informatie analyseren: u analyseert gegevens op gerichte wijze en beoordeelt informatie met kritische zin.
  • Het werk structureren: u structureert uw werk door de prioriteiten te bepalen en door heel wat verschillende taken op systematische wijze te vervullen.
  • Problemen oplossen: u behandelt en verhelpt problemen op zelfstandige wijze, zoekt alternatieven en implementeert oplossingen.
  • Dienstgericht handelen: interne en externe contactpersonen op transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een dienstverlening op maat bieden, en constructieve contacten onderhouden.
  • Blijk geven van betrouwbaarheid en discretie: integer handelen, overeenkomstig de verwachtingen van de organisatie, de vertrouwelijkheid en de verbintenissen respecteren, en elke vorm van partijdigheid vermijden.

Aanbod

U wordt aangeworven als assistent (niveau B1) met het bijhorend loonbarema.

Voordelen:
  • Een job binnen een jonge overheidsinstelling, in volle groei, die uw betrokkenheid waardeert
  • Maaltijdcheques
  • Opleidings-en ontwikkelingsmogelijkheden
  • Gratis openbaar vervoer voor het woon-werk traject binnen Brussel en een terugbetaling van 60% voor wie buiten Brussel woont
  • Een premie te voor de woon-werk verplaatsingen met de fiets
  • Kans op een taalpremie
  • Een attractief aantal verlofdagen (35 dagen)
  • Een harmonieus evenwicht tussen werk en privéleven
  • Een hospitalisatieverzekering
  • Een levensduurtepremie voor wie in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest woont.
Brussel

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu Solliciteer nu

Nog 37 dagen om te solliciteren

Kenmerken

  • Functietype: Accounting
  • Sector: Overheid en Social Profit
  • Brussel (standplaats)
  • Meer over het bedrijf

Vereisten

  • Professionele Bachelor (Hoger Onderwijs Korte Type)
  • Beperkte ervaring (< 2 jaar)
  • Nederlands, Frans

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Solliciteer voor

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Accounting' jobs in Brussel meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.