Terug naar zoekresultaten
ABVV

assistent personeelszaken VTO (m/v)

Bij ABVV

Het ABVV-regio Antwerpen zoekt voor zijn personeelsdienst een:
 
assistent personeelszaken VTO (m/v)

assistent personeelszaken VTO (m/v)

Functieomschrijving

Je doet:

  • de maandelijkse berekening en verwerking van de diverse looncomponenten en extralegale voordelen voor al onze medewerkers. Je staat in voor de volledige administratieve afhandeling van de loonverwerking.
  • de verwerking van de aanvragen van de dossiers SWT, het tijd- en zorgkrediet, het betaald educatief verlof, de diverse personeelsverzekeringen, de mutualiteitsformulieren en RVA-attesten. Je verzorgt de administratieve afhandeling van deze dossiers.
  • de voorbereiding en de verwerking van de dossiers van medewerkers die in dienst komen of uit dienst gaan.
  • de ondersteuning van het rekruteringsproces.
  • Je volgt hiervoor het wettelijk kader op en vertaalt dit mee naar een interne procedure en toepassing.
  • Je ondersteunt de personeelsverantwoordelijke door het aanleveren van de gegevens en het materiaal, die nodig zijn voor het voeren van het personeelsbeleid en financieel beleid.
  • Je stelt jaarlijks een VTO-plan op dat past binnen het personeelsbeleid en maakt de instrumenten voor inscholing, competentieontwikkeling en interne mobiliteit.
  • Het opvolgen van het bedrijfsintern aanbod (federaal, Vlaams). Je integreert dit aanbod optimaal in het gewestelijk VTO-plan. 
  • Het volgen van subsidieregelingen (intern en extern) en Betaald Educatief Verlof (BEV).
  • Het opmaken van het BEV dossier: het beheren van de uitvoering en het opstellen van het einddossier.
  • Het organiseren van opleidingen. Het voorstellen van opleiders aan de hand van een screening volgens objectief bepaalde criteria. Het ontwikkelen en geven van opleidingen. Het evalueren van de effectiviteit van de opleidingsprogramma’s. Het formuleren van voorstellen naar verbetering.
  • Het uitvoeren van alle administratieve en logistieke taken.
  • Het bijhouden van een databank met gevolgde opleidingen per medewerker, het bijhouden van een databank van trainers met kostprijs en evaluaties. Het inschrijven van medewerkers voor het (interne) aanbod, het opvolgen van de aanwezigheden en het registreren van de deelname per medewerker. Het zorgen voor infrastructuur, materialen en logistieke ondersteuning
  • Je werkt onder functionele aansturing van en rapporteert aan de personeelsverantwoordelijke.
  • Je verzorgt de administratieve ondersteuning van de personeelsverantwoordelijke.

Profiel


Diploma en ervaring
Je bent in het bezit van een professionele bachelor bij voorkeur personeelswerk, sociaal juridische dienstverlening, organisatiepsychologie of master in de humane wetenschappen.

Jouw competenties

Je bent klantgericht: je onderkent de behoeften van verschillende klanten en handelt hier adequaat naar in functie van een optimale dienstverlening. Je onderneemt acties om voor de klant de geschikte oplossing te bieden bij specifieke vragen en problemen.

Je levert, rekening houdend met de bestaande procedures, de voor de klant best mogelijke oplossing. Je maakt duidelijke afspraken met de klant en komt deze na.

Je werkt samen: je werkt samen met anderen om de vooropgestelde resultaten en doelen van de personeelsdienst te behalen. Je geeft spontaan informatie door aan collega’s.

Je handelt met aandacht voor de doelstellingen en de belangen van het ABVV, de dienst en de taak. Je kent de deontologie die eigen is aan de functie en die leef je na. 

Je werkt betrouwbaar: je handelt vanuit ethische en sociale normen. Je komt je afspraken na en neemt je verantwoordelijkheid op voor eigen handelen. Je bent eerlijk en open ook over het eigen functioneren.

Je bent communicatief sterk: je kan een boodschap vaardig overbrengen zodat de klant tot wie ze gericht is ze begrijpt. Je speelt in op wat gezegd wordt en stimuleert een open dialoog. Je luistert actief. Je beschikt over een vlotte pen. Je structureert de boodschap en houdt in stijl en taal rekening met de situatie van de klant.

Je werkt zorgvuldig: je blijft onder verhoogde druk kwaliteitsvol werk afleveren. Je weet snelheid met diepgang en nauwkeurigheid te combineren. Je blijft handelen volgens de procedure en kwaliteit leveren ook bij verhoogde werkdruk.

Je kan omgaan met stress: je blijft kalm en rustig in onverwachte situaties, bij tegenslag, kritiek of verhoogde werkdruk. Je reageert rustig bij tegenstand. Je behoudt een correcte houding bij confrontaties. Je slaagt erin onder tijdsdruk verschillende taken te combineren en hierbij de juiste prioriteiten te stellen.

Je verbetert je eigen functioneren voortdurend: door nieuwe informatie op te nemen, efficiënt te verwerken en effectief toe te passen. Je vraagt zelf feedback en zet de feedback om in leerpunten.

Je analyseert een situatie: door een geheel aan informatie op een inzichtelijke en methodische manier samen te brengen. Je benadert een probleem vanuit verschillende invalshoeken. Je legt logische verbanden. Je onderscheidt deelaspecten en kan deze koppelen aan oplossingen vanuit het uitgetekende (wettelijk) kader.

Je plant en organiseert eigen doelen, taken en opdrachten. Je organiseert je eigen werk op een overzichtelijke en doelgerichte manier over tijd en middelen. Je hebt een duidelijk beeld van het werkproces waarvan je deel uit maakt en toetst de voortgang.

Je werkt actief mee om uitdagingen binnen de dienst aan te pakken. Je zoekt uit jezelf nieuwe en actuele informatie op die relevant is voor je functie. Je deelt deze met je collega’s op een spontane manier. Je ziet kansen in je werkomgeving en formuleert voorstellen tot verbetering.

Je stelt bestaande werkwijzen in vraag, komt met alternatieven om te verbeteren.

Je past nieuwe ontwikkelingen in de eigen functie toe.

Je neemt beslissingen in situaties waarbij alle relevante informatie beschikbaar is en de gevolgen inschatbaar zijn. Je neemt een standpunt in en handelt als je de volledige informatie ter beschikking hebt. Je neemt tijdig een beslissing op basis van alle elementen van het dossier en binnen het uitgetekende (wettelijke) kader of de procedure.

Je signaleert tijdig problemen.

Je bent pedagogisch onderlegd: Je werkt graag met groepen en ontwikkelt eigen, nieuwe didactische werkvormen voor jouw taken en houdt daarbij rekening met de doelgroep en de te bereiken doelstellingen

Jouw kennis

 
  • Kennis van het ABVV en zijn waarden
  • Kennis van de sociale wetgeving en het arbeidsrecht is essentieel
  • Kennis van en inzicht in de loonadministratie – o.a. de verschillende looncomponenten,
  • de relevante administratieve documenten – vormen een pluspunt.
  • Kennis van personeelsbeleid, talent- en performance management is een pluspunt.
  • Zeer goede kennis van en grote vaardigheid in het gebruik van de courante informaticatoepassingen: outlook, word, excel (maken van draaitabellen)
  • powerpoint en access aanbevolen
  • Kennis van easytime, easypay en easyplan vormt een meerwaarde

Aanbod

Een prettige werksfeer, opleiding en bijscholing, een enthousiast team en organisatie.
Het aangeboden contract is van onbepaalde duur voor een voltijdse baan (35,5 uren werkweek).
Het loon past in de barema’s van het ABVV - regio Antwerpen.
Naast loon, vakantiegeld (100%) en eindejaarspremie (100%) genieten medewerkers van een zomerpremie (28% maandloon), maaltijdcheques, groepsverzekering, 100% tussenkomst in de kosten van het woon-werkverkeer met openbaar vervoer (of fietsvergoeding), hospitalisatieverzekering, syndicale premie, cultuur- en geschenkencheques en een forfaitair bedrag aan kosten eigen aan de werkgever.
Deze job wordt niet langer aangeboden.

Andere jobs bij ABVV

Alle jobs Payroll & loonadministratie

Populaire jobs in Payroll & loonadministratie:

Interessante jobs elke week in je mailbox? Vervolledig je cv op Mijn Jobat en schrijf je in voor Jobat Express.

Antwerpen & Haven

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu

Deze job wordt niet langer aangeboden

Kenmerken

  • Functietype: Payroll & loonadministratie
  • Sector: Overheid en Social Profit
  • Antwerpen (standplaats)

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Payroll & loonadministratie' jobs in Antwerpen & Haven meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.