Werknemer ziet zomerperiode zonniger in
Niet iedereen kijkt uit naar de zomervakantie. Veel collega’s zijn op reis en dus moeten de overblijvers een tandje bijsteken. Maar dat vinden ze minder erg dan vorig jaar.
De zomermaanden zijn voor vele bedrijven en hun werknemers een iets rustigere periode. Volgens bijna een op de drie Nederlandse werknemers is het dan ook het perfecte moment voor de persoonlijke ontwikkeling. Dat blijkt uit een online onderzoek van het Nederlandse ISBW Opleiding & Training.
Voor 18 procent van de ondervraagden is de rust tijdens de maanden juli en augustus de concrete aanleiding voor het volgen van een opleiding of cursus. Twaalf procent vindt dan weer dat de extra energie die men krijg van de zomer het bijscholen- en leren stimuleert.
(nm) – Bron: Managersonline.nl
24 juli 2012Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Niet iedereen kijkt uit naar de zomervakantie. Veel collega’s zijn op reis en dus moeten de overblijvers een tandje bijsteken. Maar dat vinden ze minder erg dan vorig jaar.
Het vinden van een goed evenwicht tussen werk en opleiding is niet altijd eenvoudig. Mag je je werk op de 2de plaats zetten tijdens een opleiding? En hoe?
Nu de laatste zomerzon verdwenen is, is het al werken wat de klok slaat. De grote vakantie is definitief achter de rug. Maar: werk maakt ons gelukkiger.
Voor je op zoek gaat naar een nieuwe job, moet je beslissen welke baan bij je past. Een eerste stap daarin is het ontdekken van je eigen capaciteiten. Hoe begin je daaraan?
In 2010 spendeerden bedrijven in België 1,62 procent van hun loonmassa aan opleiding. Dit is nog ver verwijderd van de 1,9 procent-norm.
In sommige bedrijven wordt dit niet getolereerd, in andere is dit niet zo’n groot probleem zolang het werk maar gedaan wordt...
Een opleiding mogen volgen, op kosten van je werkgever, is zeker ook een vorm van extralegaal voordeel.
Benjamin werkt bij Volvo Car Gent: “Geen enkele dag is hetzelfde”
We gaan dieper in op de taken, gevraagde competenties én de verloning van een field marketeer...